Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Var hos legen med snuppa i går da hun har en klump i panna, rett ved øyenbrynet. Den har vært der i flere mnd og den blir ofte blå, skikkelig blå. Så i går fikk jeg bekreftet det jeg fryktet, en betent talgklump/kjertel. Nytter ikke å stikke hull på den, da vil den komme tilbake. Kunne jo selvfølgelig har vært noe værre men syns det var ille nok. Da denne må skjeres/opereres bort. Og siden hun bare er fem mnd blir de mest sannsynlig å legge henne i narkose, siden hun ikke blir å ligge i ro. Men det er narkosen som skremmer meg... Tidligere lest om noen som ikke våkner igjen, noen får hjerneblødning og til og med de som er i "våken" tilstand og kjenner alt. Tenkt hvis hun reagerer på narkosen og får varige meen. Huff, sitter sikkert her å bekymre meg for dumme ting, men man vet jo aldri. Og tenk om de er slørvete og hun får stygge merker etter dette. Er det noen som har vært borti dette eller noe lignene? Hvordan reagerte deres barn på narkosen? Tro om de syr eller stripser det?
tre_prinsesser Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Jeg kan desverre ikke svare deg på noe av det du spør om, men ville svare på innlegget ditt allikevel =) Jenta vår har en såkalt Hemangiom i øret som vi uroet oss lenge for. Dette kan ikke sammenlignes med en betennelse, men vi også hadde de samme tankene som du sitter med. Det var lenge uenighet om det trengte å gjøres noe med svulsten til Emma, med tanke på skader på hørsel og misdannelser. Da var det snakk om narkose og samboeren skremte seg selv veldig opp ang det, leste mye på netter og hørte skrekkhistorier. Man tenker jo alltid det værste, men så går det som regel bra! Ang stygge merker og arr så er legene alltid veldig oppmerksomme på dette temaet. Med Emma så var det overlegen som selv tok opp utseendet av øret og om det kunne bli et problem for henne i forhold til mobbing osv. Narkose kan virke skummelt, spes med barn. Ta opp din bekymring med en fagperson som kan gi deg et riktig og beroligende svar basert på fakta Husk, det er alltid de få tilfellene som går galt man hører om! Det er jo fint at dere har fått svar på hva det er og at det er noe man kan gjøre noe med. Dette kommer til å gå så fint =)
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Huff, stakkars deg. Det er ikke noe morsomt når det er noe med de minste, uansett hvor lite det er så bekymrer vi oss. Men prøv å glem de skremselshistoriene, det er så mange dumme vandrehistorier ute og går atte! Det er stooor forskjell på narkoser, og for å fjerne en sånn talgkjertel trengs kun en bitte-bitte liten lett narkose. Det er et lite inngrep som ikke tar lang tid og hun kommer til å være raskt våken og kvikk etterpå. Tenk så deilig når det er overstått og dere slipper å tenke mer på det! Små babyer/barn har FANTASTISK grokjøtt og får sjelden arr i det hele tatt. Selv babyer som har vært igjennom store hjerteoperasjoner får så små arr at de nesten blir borte. Jeg tror en hver seriøs lege vil være ekstra nøye når det er ansiktet til en liten jente det er snakk om og antageligvis kommer hun til å få et arr som er så lite at det knapt vil synes i det hele tatt når det har gått litt tid. Prøv å tenk positivt på dette så blir du roligere inni deg og din ro og trygghet smitter over på jenta di så hun takler det bedre også. Masse lykke til!
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 En hører mange "skrekkhistorier" om narkose. Dette er jo bare et lite antall den totale summen av alle de som får narkose. Men tenk på alle de som får narkose, som det går helt fint med.... Sikkert ingen stor trøst for oss som mødre. Vi vil jo alltid bekymre oss over barna våre, uansett. Jeg har en sønn på 4 år som har fått narkose 5 el 6 ganger. Dette fikk han innen han fylte 3 år. Det har vært forskjellige årsaker til at han har fått narkose, både kirurgiske inngrep og div undersøkelser. Han er født 12 uker for tidlig, veide 996 gram og fikk narkose første gang da han var bare en uke gammel. Da måtte han igjennom en operasjon for å lokke en blodåre bak hjertet. Det gikk kjempebra! Og det har gått kjempefint alle de andre gangene også! De er jo litt groggy en liten stund etterpå, men så fort de våkner til er de på beina igjen. Barn har jo en fantastisk evne til å komme fort til hektene igjen etter å ha "blitt satt ut av drift" en liten stund. De har veldig godt grokjøtt og arrene blir ofte ikke så synlige som på oss voksne. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå