Gå til innhold

Vesla mi har fått spysyken... HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en skikkelig turn i barnehagen med denne sykdommen nå også, virker som enkelte er borte flere dager i strekk også.

Håpet inderlig at vi skulle slippe det, men nei..... :-(

I dag våknet vesla hostende i senga si, før det så kom en skikkelig kule. Liknet ikke vanlig oppkast, mest blank væske med noe matrester. Etter det har det gått omhverandre med diarè-bleier og oppkast. Det jeg lurer mest på er om dette er den berømte spysyken som kan vare i flere dager, eller er det vanlig omgangssyke som går over i løpet av ett døgn??

Pappaen her har selvfølgelig fått brøytevakt denne helgen, så han er ute å brøyter i Oslo, til vesla sin store fortvilelse! Hun savner pappa så mye altså;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de to eldste ungen eog jeg nettopp vært syke, men alle har bare hatt en dag/natt vi har spydd. Jeg spydde i forgårs kveld endel ganger og merker jeg fortsatt er uggen og uttafor i dag, men langt bedre enn i forgårs og i går. Problemet med spysyke er vel mest at det sitter så lenge i etterpå, vi holdt ungene hjemme en ekstra dag bare for at de skulle få hvile, de hadde alt vært friske (ikke spydd) i to dager, men det tar ofte en 3 dager å komme seg helt på synes jeg. God bedring til henne da!

Skrevet

Regnet med at det første bare var magesyre vi også.

Men det hele har blitt litt mer fyldigere etterhvert, for å si det pent;-)

Men takker for svar, håper det roer seg etterhvert!

Skrevet

Jeg håper virkelig at barna i barnehagen er borte flere dager i strekk, når de har hatt spysyken. Ellers smitter de jo alle da. I vår barehage må barnet være hjemme 48 timer etter siste tømming. Men det viser seg at det er flere som kommer igjen før den tid*grrrr* Det irriterer meg grønn!!! Mest trolig er vel kanskje min snuppe smitta av disse*grr* Snuppa har nemlig hatt 3 runder med oppkast siden 15 des.

Den midterste gangen snuppa spøy var det kun en tømming, den første var det 10 tømminger på et døgn og nå den siste gangen var det 3 tøminger over 2 dager.

Lykke, lykke til håper snuppa de snart er frisk, vet hvertfall hvordan du/dere har det...God bedring til snuppa:)

Skrevet

Enig med bente69:) Veldig mange er redde for å være for lenge borte fra jobb og sender tilbake ungene sine alt for tidlig i bhg da de enda er smittefarlige, for det første smitter de da andre og for det andre resulterer det i flere omganger med omgangssyke. Hadde alle foreldre holdt ungene hjemme til de var heldt friske og smittefrie hadde det ikke vært så mye av det der heller. Jenta di får ihvertfall ha god bedring.

Skrevet

Her har vi nesten ikke vært på jobb i år, vi har har tilsammen brukt 5 sykedager pga sykt barn. 2 dager har snuppa vært i barnehagen siden 14 des.

Jeg syns faktisk det er veldig respektløst av foreldre å sendte tikkende smittebomber tilbake i barnehagen før de er helt friske. Jævla egoister!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...