Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 18mnd som har hatt feber siden torsdag. Den ligger hele tiden på rundt 39,5, og paracet hjelper ikke.

Han vil ikke ha mat og nesten ikke drikke. Er litt slapp, og man ser godt på han at han ikke er i form.

Var på legevakten med han i sted og fikk beskjed om at hvis vi ikke hadde bestilt time fikk vi ikke komme inn før i morgen. rett etter det sa hun at de ikke hadde timebest.??????

Hadde prøvd å ringe men kom ikke igjennom. mye folk der.

hva gjør vi nå? noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut..men ja stemmer med timebestilling med mindre det er akkutt.

Hvor i landet bor du?

Skrevet

Jeg bor på Gjøvik (oppland)

Skrevet

Synes det er utrolig dårlig at de ikke prioriterer barn. Barn som har hatt feber i tre dager bør vel undersøkes av lege, det sier de ihvertfall på helsest her. Har ingen gode råd til deg annet enn at du prøver å ringe igjen.

Klem.

Skrevet

Prøv en annen legevakt, f.eks den som ligger på stensby sykehus,minnesund - akershus. Et lite stykke å reise riktignok men der får du time og de avviser ikke barn med feber!

Skrevet

jeg hadde reist inn igjen...

vi var på legevakten med snuppa natt til onsdag. hun fikk falk krupp...vi kom ikke igjennom på tlf.. ble bare brutt med engang. vi var jo livredde her vi stod hjemme så sambo ringte 113 og forklarte situasjonen og beklaget at han ringte der når det ikke var der vi skulle ringe... han fikk til svar at det gjorde ingenting at vi ringte... og at vi burde gi henne paracett og kjøre rett til legevakten... det gjorde vi og...

der var det laaaaaaaaaaaaaaaaang kø. kom sykebiler inn i ett... vi var der vel i 2.5 time eller noe og på den tiden var det vel 6-7 sykebiler som kom og en politibil... så var mye action der.. men snuppa ble heldigvis prioritert da.. for var noen der som ahdde vært der 5-6 timer før oss og vi kom inn før dem... heldigvis!!

ble langt dette her.. men det jeg vil si med dette er at dra ned på legevakten igjen du og KREV at de ser på han... om feberen ikke går ned når man gir febernedsettende så må de jo sjekke han... har du prøvd å gi han en litt større dose? jeg gav snuppa her to paracetter på 125 ml i går.. hun er 10 kg og skille på neste dosering er 12 kg.. når feberen ikke gikk ned etter en time så gav jeg en til.. da gikk den ned etter en stund...

det du og kan gjøre er å bade/dusje han i kjølig vann. det gjorde vi..det hjalp på både på at hun ble kvikkere og feberen sank litt... hun syns det var kjempe hærlig i dusjen. ville ikke ut igjen...

lykke til iallefall.. og gi en lyd om hvordan det går

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...