Gå til innhold

Trenger andres mening her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er godt inn i uke 20 nå. Får ekstra oppfølging denne gangen pga to tidligere sa. De har funnet ut at jeg har hjerteformet livmor med skillevegg. og dette er årsaken til sa ene Ser ut til at det skal gå bra nå, men har hittil fått ul hver tredje uke ca. for å se om babyen vokser som den skal, og det gjør den: ) MEN det kan bli trangt etterhvert. Skal på ny ul på det lokale sykehuset på mandag, og da håper jeg også å få svar på om jeg skal til Trondheim når jeg er 24 uker, for å ta organ ultralyd. Dette for å se om organene utvikler seg som de skal siden det eventuelt kan være plassmangel. Men det virker ikke som de på sykehuset mitt her bekymrer seg så mye for det. Men får jo høre på mandag. Iallefall, hvis de sier at det ikke er nødvendig at jeg drar til Trondheim, skal jeg krangle meg til det likevel? Kanskje kan de se bedre der hvis det er noe. Synes sykehuset her har vært veldig flinke, men jeg har jo ingen ting å sammenligne det mot. Jeg er jo ikke lege. Det er jo beroligende å høre at det ikke er nødvendig med dypere utredning. Men samtidig føler jeg at det er tryggere hvis jeg får komme til spesialist. Særlig ble jeg stresset på dette da både jordmor og fastlege sa at jeg burde ta i mot dette tilbudet. Men hvis jeg ikke får tilbud i det hele tatt da? Vil jo bare at baby skal ha det bra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke noe jeg har peiling på.. Men hjerteformet livmor med skillevegg er jo unormalt, og kan vel derfor gi komplikajsoner, eller i allefall større sjans for det.

I Tronheim har de spesialtister på dette. Så er du uroet ville jeg anbefalt deg å dra dit. Regner med jeg selv ville gjort mye for å kommet meg dit!

MEN, på slik utredning er det ikke sikkert du får komme uten at det er grunn for at du skal dit. Så om dette ikke trenger å skape komplikasjoner kan det godt hende du ikke får muligheten.

Har du fått noe info om hvordan en fødsel vil være da? Om den er antatt å kunne bli kompisert pga skilleveggen får du sikkert både utredning og føde på St.Olavs.

Prøv å finn ut mest mulig om dette, så kanskje du finner ut at det ikke er så farlig. Kunnskap kan fort være tryggheten du trenger! :)

Alle vil jo vi det beste for den lille, så stå på i allefall! Og lykke til!

Skrevet

En av mine beste vinninder har hjerteformet livmor akkurat som deg. Hun fikk et par ekstra ultralyder men ikke noe utover det og gutten hennes utviklet seg helt normalt. Hun var også urolig på grunn av plassmangel men sånn er det jo hvis det er flere inne i magen også. En tvilling for eksempel har mindre plass en det din baby får.

Men hvis du er urolig så hadde jeg prøvd å få de undersøkelsene du vil ha for det er viktig at man selv vet at alt er bra med den lille.

Så stå på ditt du men fortvil ikke hvis du får et nei. Det går helt sikkert bra med babyen din

Skrevet

På ordinær ultralyd hvor som helst i landet sjekker de om organene utvikler seg som normalt,

det er derfor vi får tilbudet, ikke for bare å sjekke at det er liv hvis du skjønner.

På min ul, gikk hun systematisk gjennom alle organene etter tur

og fortalte hvordan de så ut og hvordan de skulle se ut.

I tillegg tar de noen mål for å fastsette termin.

Det er hvis de finner feil på organer at man blir sendt videre til Trondheim.

Jeg synes det høres ut som du blir tatt godt vare på.

Men det er jo bare å ta det opp på begynnelsen av timen når du er der

og høre hva de sier hvis det plager deg.

Lykke til :-)

Skrevet

Kan du ikke få komme på en "vanlig " UL da? Ser de ikke organene godt på en slik da?

Skjønner godt at du blir engstelig, men mener legen din at det ikke trengs, er det sikkert ikke noen fare. Han har vell peiling på hva han driver med vil jeg tro:)

Jeg har forresten hjerteformet livmor, og dette er mitt 3 svangerskap. Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner i forholde til det..

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...