Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hva barnet skal hete,han er ikke intr.i kjøp av vogn,klær ol til barnet.Han mener at vi bare skal ta et navn når barnet kommer. Snakker nesten ingenting om svangerskapet,og vil ikke plqanlegge noe som helst.Synest at dette er veldig trist,føler det som at det bare er jeg som venter barn:-( Hvordan er deres menner? Er det jeg som overreagerer? Er ca 4 mdr på vei...
Idun<3tosmå<3 Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Forstår at du synes dette er trist ja, selv har jeg det heldigvis ikke slik. Han som skal bli pappa her både leser om og bidrar når det er snakk om graviditeten. Og han gleder seg veldig! Nå har jeg vært veldig syk i perioder, så jeg har jo vært avhengig av hans omsorg, så kanskje det har noe betydning? Vi var også på UL i uke 11, det hjelper jo gjerne vordende far å se sitt eget barn, da de ikke opplever dette på samme måte som oss! Har dere vært på UL? Kanskje det beste er å smøre seg med tålmodighet til da, og se om han endrer holdning. Om ikke må du på en eller annen måte få han til å skjønne hvor vondt dette er for deg. Det er jo ikke bra du har det slik! Kan jo være han er litt redd og, og derfor vil holde alt dette på avstand. Du får prøve å ikke ta det personlig, slev om det kanskje ikke er så lett.. Det var kanskje ikke så mye til råd å gi fra min kant, men håper andre har noe å bidra med som har hatt det på samme måte! PS: Dere har i allefall god tid på å kjøpe vogn, jeg er 17 uker på vei og vi har ikke kjøpt en verdens ting enda...
Alves Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Hei...Min samboer er heller ikke interessert i aa gaa rundt og planlegge,se paa priser,farger etc paa barneutstyr..Enda vi har vaert paa 2 ultralyder,han har sett at det er en liten jente...Han sier ikke at han ikke vil,men han sier bare at vi skal vente med innkjöp,fordi vi har lang tid paa oss(jeg er 22+4)..Jeg legger alltid haanden hans paa magen min naar det er liv der...Og naa har han begynt aa legge haanden der selv om morningen og kvelden... Det tar nok bare litt lengre tid med disse mannfolka,det er umulig for de aa forstaa hva vi kvinner gaar igjennom i denne perioden...Har du prövd aa ta en koselig samtale over frokostbrodet eller middagsbordet ang. hvilke navn du har tenkt paa? Hör hva han generelt synes om navnene du har hodet ditt.. Legg haanden hans paa magen din i ny og ne... Tror at han vil komme seg etterhvert,hör med han hva han tenker paa ang svangerskapet... Lykke til:)
Bobine Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Gi det litt tid, det er enda "tidlig" (misforstå meg rett). Mannfolka kjenner det ikke på kroppen sånn som vi gjør. Pass på at han får med seg UL, det hjelper på. Min var også litt sånn :-) Jeg fikk innkjøpsforbud til over nyttår (som jeg brøyt da jeg fant stellekommoden jeg hadde sett oss ut på billigkroken på ikea, hehe, men det er det eneste), og nå er jeg øyeblikk 6 mnd på vei. Har brukt tiden til å nette rundt og vindushoppe etter ting som jeg liker. Og nå som det nye året har begynt, har jeg vist han hva jeg har lyst på og hva jeg absolutt ikke vil ha. I går kom sprinkelsenga i hus Pass på både at han får litt positiv oppmerksomhet hver dag, som handler om bare han, Og at han får kjenne på magen når det er liv der så han blir involvert. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Veeeldig vanlig, i allefall for førstegangsforeldre. Det går ikke alltid helt opp for dem, dette her. Menn liker mer "håndfaste bevis", derfor er det superviktig at du drar ham med på UL. Min var akkurat lik, med første (nå med andre er han en reser og driver as we speak med å pusse opp barnerommet, hadde ALDRI skjedd med første...Sitat: " må jo gjøre det koselig for prinsessa mi!" Jeg er fremdeles i sjokk over den der, hehe). Det bedret seg litt etter UL. Andre tips er for deg å få litt utløp for "gravid-maset" med venninner, feks så hadde jeg stort utbytte av lokale bim-treff. Prøv å ikke la ALT handle om mage og bebis (selv om vi har veldig lyst). Planlegg i det stille, lag ønskelister for deg selv (ang hva dere må ha i hus og navn) som dere kan drøfte sammen når det nærmer seg mer alt før 7 mnd er bonus....fotell ham gjerne at du føler det anderledes ann hva han gjør. Fotell at det er veldig vanlig at gravide "bygger rede" for å gjøre det klart til mini kommer og at han kanskje kan prøve å bære litt over med deg hvis han føler det går litt fort i svingene. Forklar uten å anklage og si at det ene er rett eller galt. Tro meg, det kommer til å gå seg til. I verste fall må du finne deg i å vente til fødselen og det mest håndfaste bevis av alle: et lite barn. Lykke til!!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Fotell, fotell, hehe..."fortell" skulle det liksom være.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Sånn var det i første svangerskap her også, kanskje mest fordi det ikke var planlagt og kom helt uforberedt på både meg og sambo. Han kjente vel ikke babyen sparke mer enn en eller to ganger, han ville liksom ikke forholde seg til at det var noe inni magen der. Småtta er nå to år gammel, og han er verdens beste pappa Han er ikke sånn overengasjert i dette svangerskapet heller, selv om det er planlagt. Men så er jeg ikke kommet så langt at det er verken mage eller spark enda da, så det kommer vel med tiden, og etter UL.
2SmåTroll Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Er nok litt for tidlig for han ja, som flere nevner. Min er heller er ikke så veldig ivrig med navn og slikt. Men det hjelper nå som magen kommer og vi har vært på UL. Det har liksom blitt mer virklelig for han og.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Det er vårt 3 barn,og vi har vært på 2 ul......magen min er stor..men allikevel virker det ikke som han bryr seg.Kansje det har sammenheng med at vi mistet sist?? For den gang var han veeeeldig interessert.Tror dere kansje at han kan være redd for å bli glad i barnet i tilfelle vi mister en gang til? Takker for alle fine svar:-)
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 sånn er det her også.. min forlovede vil verken kjenne p magen når mini sparker eller snur seg. og er eller ikke intrisert i babysnakk i det hele tatt... sliter en del med dette og har grått mange tårer for det.. er ett veldig følsomt tema her ihvertfall...... har fått høre at det er noe felles for alle mannfolk og at de ikke har graviditeten så tett innpåseg som oss men syns at det finns da grenser
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 en mann, mannen, flere menn, alle mennene =) bare så vi det på det rene!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Har du snakket med han om hvordan du føler det? Min mann er kanskje ikke lik ivrig på detaljplanlegging, men er med på planleggingen og har vært med på å bestemme navn så de er klare alt :-) Synes ikke du overreagerer jeg.... har hørt at mannfolk som ikke involverer seg noe særlig i svangerskapet gjerne ikke involverer seg så veldig når den lille kommer til verden heller. Får håpe at det retter seg litt merer når magen din begynner å vitne tydelig om at det er en liten som bor der. Kanskje det er det som skal til før det begynner å gå opp for han?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Leste dette etter at jeg svarte først... Det har helt sikkert med at du mistet sist ja. Spesielt dersom du var et stykke på vei den gangen! Gi han litt mere tid til han føler at det er trygt så skal du se at det løser seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå