Gå til innhold

Apropos DNAbevis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er intressant at det finnes mennesker med akkurat samme DNA jeg...

Har noen tenkt over at det faktisk finnes slike?

Jeg vil tro det til og med kan være noen her inne jeg, som har samme DNA enten selv eller på sine barn.

Og for dere nå som har store planer om å kaste seg over meg og si neeeeeei, det stemmer ikke.

Eneggede tvillinger har, i en standard DNAtest samme resultat. Man kan teste videre derfra for å finne forskjeller, men i bunn og grunn har de samme DNAprofil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes også mennesker med to "typer" DNA.

Jeg leste om ei trebarnsmor i UK (for ca tre år siden) som ble tiltalt for svindel da en DNA-prøve viste at hun ikke var mor til noen av barna sine. Heldigvis for henne var hun gravid og fikk grundig dokumentert den siste fødselen før det ble tatt DNA-prøve av det nyfødte barnet hennes. Den viste også at hun ikke kunne være mor til barnet sitt!!

Hvis jeg husker rett, så var det ikke før de tok blodprøve-DNA at resultatene stemte, men der er jeg ikke helt sikker.

Så det DNA'et hun hadde i munnen, var ikke likt med det i blodet.

Men for all del, engelske aviser skriver mye rart, så denne historien trenger ikke være sann.

Skrevet

Satt og tenkte på eneggede tvillinger mens jeg leste innlegget ditt, men så nevnte du det selv.

Men at villt fremmede mennesker som tilfeldigvis skulle ha identisk dna... det er utrolig lite sannsynlig.

Skrevet

Jeg leste den samme artikkelen, inklusive bilder av familien og noen av advokatene i saken( de holdt på å miste foreldreretten på alle barna + at hun nesten måtte i fengsel pga av "svindel" av barnetrygd..). Heldigvis gikk det bra da de hadde noen til å dna-teste den nyfødte mens en politimann/kvinne var i rommet under og like etter fødsel, men gud for en grusom opplevelse!

Skrevet

Folk kan også ha DNA-profiler :) Så kommer det an på hvilket laboratorium som blir brukt og hvor grundig de tester hvordan resultatet blir. Eller rettere sagt, om de tester grundig nok til å få detaljerte nok resultater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...