Gå til innhold

Hva slags lørdagsmatkos lager dere i kveld? Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei pizza og taco o.l

Har foreldre på besøk og vil prøve noe nytt eller bli påminnet på andre gode retter.....

Så hva spiser dere i kveld eller har du et godt tips!!!!!???

takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakt potet, etter alle innleggene her i dag.

Skrevet

bakt potet ja... Hvis det ikke gjør for vondt å spise da, etter jeg trakk visdomstanna i går..

Skrevet

Vi skal ha raclette ikveld, det er godt. Steker kylling- og svinekjøtt på stekeplaten på jernet, og har div løk og grønnsaker i "skuffene" under. Topper grønnsaker/løk med ost som f.eks. Jarlsberg og blåskimmelost.

DET er jammen, godt, og jeg gleder meg til middag! (ingen sak å være på ketolyeskur ;))

Skrevet

er ikke begeistret for potet som hovedrett.....ikke raclett heller.

spennende grønnsaker.......eller noe kulinarisk...

Skrevet

kyllingsfille, bakt potet eller salt potet, grønnsaker, brød og tatziki.

Det e godt d:)

Skrevet

Vi skal ha lasagne vi :)

I går hadde vi grillet kylling med salat og ris.

Hva med noe pasta, kyllingwok, pitabrød med noe godt inni, reker, gryterett (jegergryte er godt. NAM!!!)

Skrevet

Eller så er jo kyllingfilet med båtpoteter salat og en god saus godt!!!

Evt kan du ta løk,brokkoli, babymais og champignon i folie i stekeovnen.. Litt mer enn bare vanlig salat liksom!

Skrevet

huff.....dere er like kjedelig i matveien som hodet mitt er fantasifull i dag.

Jeg tenker på retter som blåskjellsuppe, gulasj, baccalao ting som jeg nylig har laget og derfor ikke lager i dag...

Skrevet

Nå har vi kommet med mange forslag her,men ingen er jo tydeligvis bra nok!

Hva med og spørre hva dem har lyst på?

Skrevet

Vi skal på HUnderfossen i kveld. skal da pakke inn baguetter med pølse og ost i alleminumsfolie og grille de. De gjorde det i bhgen i går, fant ut at vi skulle gjøre det samme i dag da lillegutt faktisk spiste det. Han er vanskelig i kosten

Skrevet

Skal lage medaljong av svin indrefilet på grønnsakseng (matprat.no under rask). Lager gratinerte poteter ved siden av, for har så masse fløte. Gleder meg, for det så veldig godt ut:)

Skrevet

ja jeg er kresen i dag...det er jo derfor jeg spør dere.....lasagne lagde mamma til oss i går....jeg er mest glad i retter mat lager helt fra bunnen av..... kyllingfile har vi mye på hverdagene. en god suppe kanskje....

Gjest irismor
Skrevet

I kveld blir det jegergryte med elgkjøtt, ris og tyttebær.

Skrevet

for å gjøre det ekstra vanskelig så skal vi ha pinnekjøtt i morgen...og ønsker derfor noe lettere i dag...baguetter er uaktuelt.....

Skrevet

takk for tålmodigheten ;-) er inne å surfer på "matprat" og "art of taste"

Skrevet

Nam! Kjører hjemmelaget pizza her i aften =) Gubben har 12 timersvakt så fortjener noe digg når han kommer hjem.

Skrevet

Jeg har hvertfall akkurat lagt ytrefileer til marinering i pesto og sitronsaft, så ikveld blir det pestomarinert ytrefile med fersk tagliatelle og en enkel salat med ristede pinjekjerner. Det blir digg.

Forrige helg spiste vi biff med brie, det var utrolig godt! Fant oppskriften på matprat tror jeg.. Stekte hvertfall biffene som vanlig, til slutt la jeg en tykk brieskive på toppen (så den smelter), drysset over ristede pinjekjerner (restene av de brukes idag) og en dæsj ripsgele på toppen.

Serverte med ovnsbakte potetbåter og ruccolasalat.

Jeg er forresten veldig glad i ostesufflè også jeg, det er enkelt og knallgodt med fersk loff til.

Skrevet

Biff med cashewnøtter

Ingredienser

* 400 g kryddermarinert flatbiff av storfe

* 1 ss smør

* 1 dl cashewnøtter

* 1 stk. mango

* ½ stk. honningmelon

* 2 stk. sharon

* 5 stk. physalis

* 150 g yoghurt naturell

* 2 dl kremfløte - pisket

* 10 skive potetchips

Slik gjør du:

1. Skrell og skjær all frukten i terninger på ca 1x1 cm. Bland dressing av yoghurten og pisket fløte, og tilsett frukten.

2. Skjær biffen i strimler. Stek biffstrimlene i smør på sterk varme, tilsett cashewnøtter, og la det stå og surre litt sammen.

3. Server biff og nøtter med fruktsalat, noen flak potetchips og evt. varmt nanbrød.

Skrevet

I kveld håper jeg å få til en salat...:-)

Hvis jeg finner gode råvarer, vel og merke - nærbutikkene her er mildt sagt elendige på grønt. Jeg vil ikke ha en salat med bare isbergsalat, orange tomater og en maisboks oppi! :-))))

Til salaten lager jeg en oljedressing og en rømmedressing, og fint brød med urter og salt på toppen.

Hva med tapas ? Litt av hvert på bordet ?

Serranoskinke, forskjellige oliven, aioli, fint brød, grønnsaker kuttet opp i strimler (som du kan ha dipp til, nam-nam...:-) en god olivenolje til å dyppe brød i.....en liten grønn salat ved siden av.

Det er enkelt å lage til, iallefall!

Noe annet godt, er å kutte opp en god, grønn salat og dekke hver tallerken med. i midten strør du godt krydret, stekt biffkjøtt kuttet i gaffelbiter. Pynt med halve sherrytomater eller perletomater rundt, og server med hvitløksdressing. Superenkelt og suuuuupergodt, og føles ganske lett siden det ikke er potet, ris eller pasta til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...