Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal! Lillegutt (på fire uker) gulper tre-fire ganger etter hvert måltid, store mengder! "Det er ikke farlig" sier helsesøster men det er jaggu meg en utfordring likevel! Skifter på ham x antall ganger om dagen, og sofaen og sengen hans + vår ser ikke ut. Prøver å bruke gulpekluter som skjold, men det holder ikke.

Tips?? Når avtar dette?? Noen med erfaring her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Hadde en gulpeunge selv. For å holde babyen varm bør du brukke ullbody underst, og så en bomullsbody utenpå. Da blir ikke babyen våt og kald, og du trenger ikke skifte etter hver gang den har gulpet. Bare tørk av det verste på bomullsbodyen, og ullbodyen under er tørr.

Ellers prøvde vi med akupunktur, og det hadde veldig god effekt. Tulla gulpet mye mindre etter 2-3 behandlinger.

Skrevet

Takk for tips! :) Noen flere som har hatt "gulpebarn" som har gode tips å komme med? Når avtar gulpingen - noen som vet?

Skrevet

Hadde også en skikkelig gulpebaby! Gulpingen avtok sakte, men sikkert. Han (snart 6 mnd) gulper enda en del, men det er på langt nær så ille som før. Venter enda på at det skal bli helt bra :)

Skrevet

heisann!

gutten min også var en skikkelig gulpeunge, gulpet stoore mengder etter hvert måltid og ofte rett før måltider også. kjempe slitsomt:=( vi fikk time på barneklinikken ved haukeland noen dager etter han fylte 1 år, men 1 uke før vi skulle på denne timen, så sluttet han å gulpe:=) kjempe deilig, men det var et helt år med slit:=(

det sies at det går over etter ca 6 mnd på de fleste barn, så får håpe det gjelder deg også så du slipper å holde på like lenge som oss:=)

masse lykke til:=)

Skrevet

heisann dette var veldig kjent ja.jenta mi er skikkelig gulpe unge,nytter ikke med fine klær på verken henne eller oss,og smikker ja det går ca 12 i døgnet.vi har vært til utredning på sykehuset for sikkerhets skyld for å sjekke lukkemuskelen,og målte ph verdien i magen, men resultatet var at hun er skikkelig gulpe unge.du kan prøve graviscon før og etter måltid ca 5 ml kan øke til 10 ml..dette hjalp ikke på våres jente,men hjelper på noen.hun har begynt å få grøt noe som ser ut til å hjelpe litt for det er på bedringens vei.hun er nå 5 mnd imorgen og har holdt på med grøt fra hun var 4 mnd....legen på sykehuset sa at ofte har di litt mye syre i magen i oppreist stilling som vil regulere seg selv da di kommer seg mer opp selv feks å sitte.så lenge vekst kurven er bra så er det ingen grunn til bekymring sier de og det ikke er sprut,men jeg ville sjekke det å fikk det:)

Skrevet

Har også en gulpeunge. Gulpet ut 4-5 gulpekluter for dagen på det verste. Men jeg kan trøste deg med at det blir bedre. Nå er han 6mnd og gulper nesten ikke lenger. Bank i bordet :-)

Her begynte det å bli bedre etter at vi begynte å gi grøt. Han fikk grøt første gang når han var 4 mnd og 1 uke. Han får mm og vi startet med grøt fordi vi ville venne han til smaken av noe annet enn mm, ikke fordi jeg ikke har nok mm. Fikk kun 1/4 porsjon hver kveld til han var over 5,5mnd. (Litt utenom tema, men).

Da vi var på 5mnd kontroll sa hs at fast føde kan hjelpe på lukkemuskelen, og for oss har det hjulpet. Men det er ikke sikkert at det er slik for alle.

Skrevet

hør med apoteket ditt om de har Nestargel. Det er reseptfritt. er et pulver som man koker opp i litt vann (- veldig drøyt) - dette gjør melken tykkere i magen.

Skrevet

huff huff føler med deg/dere. har hatt en skikkelig gulpe unge. vært til alle mulige tester på sykehus.han får nå medisin som heter losec. fungerer bra. hn er snart 6 mnd men gulper fortsatt noe mindre pga fast føde. råder deg til å gi enfamil. melk for reflux barn eller for barn som gulper. den er tynn på flaske og blir tykk når den kommer i mage sekken. nestargel er og et alterrnativ men vår lille ble dårligav dette etter langvarig bruk. det tettet opp litt slik at det rant for sakte gjennom systemet. ikke bra.. den blir nesmlig tykk på flaske:-) vår lille har melkeallergi i tillegg derfor måtte vi slutte m enfamil. viser det seg at den funker får du den på resept slik at det blir gratia. vedvarer dette ville j fått lege til å henvise dere til nærmeste sykehus. så lenge han går fint opp i vekt er det ingen vits. vår gikk opp men litt lite. hadde han gått ned i vekt ville de operert lille men vi matet han hver time som mindre og da fikk han jo i seg noe. det rekker og renne litt inn i tarmene så næringen blir tatt opp. så lenge babyen har 5 våte bleier i døgnet, fontanellern ikke er innsunket og allmentilstanden er fin er det ingen bekymring. en annet ting. enkelte barn gulper fordi de har melkeallergi. hvis du ammer prøv 100% nasi melkefri diett i over en uke se om det har noe virkning. vi ble rådet til å slutte og amme. ble ikke noe bedring men mye bedre og giiflaske fordi da hadde vi oversikt over hvor mye veske babyen fikk i seg. litt langt og rotete svar her. skjønner å inderlig hvor frustrerende det er. hvis du luerer på noe annet er d bare og sende m mail. vet ikke hvordan du finner mail adr min men skriv en mld her så kan j jo gi deg den:-)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...