Gå til innhold

Dere med barn med omgangssyke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke send barna deres i bhg før de har vært symptomfrie i 48 timer. Vet at de aller fleste her er flinke til det, men finnest unntak. I bhg til sønnen min holder foreldrene barna sine hjemme så lenge, derfor er det nesten aldri utbrudd av det i bhgen der. Guttungen har hatt det bare 1 gang siden han begynnte der høsten 2005. Grunnen til at jeg sier dette er at fordi foreldre sender barna sine i bhg for tidlig på grunn av omgangssyke så kan de få det igjen flere ganger i løpet av en mnd fordi det da florerer rundt. Det er bedre å ha barna hjemme de 2 døgnene som skal til. Kusina mi og familien hadde det 3 ganger i løpet av en mnd, og grunnen er jo at noen foreldre har sendt barna sine for tidlig i bhg igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har henne gjerne hjemme 3-4 dager jeg ;o) men folk sender jo ungene med øyebetennelser uten behandling slik at de smitter flest mulig :s

Skrevet

Jamen det skal ikke heldt sammenlignes da det er nok med å komme i gang med behandlingen når enn har øyebetennelse så er det ikke smittsomt lengere. Ja det er slitsomt å dryppe øyne, men jeg kan si det er mer slitsomt å tørke spy og skifte diare bleier. Guttungen har hatt betennelse i øynene et par ganger, har gått fort over og han var da i fin form mens han hadde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...