Gå til innhold

Reaksjoner etter tre-måneders vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk sine første vaksiner nå på onsdag, og han har reagert ganske sterkt. Han hadde såvidt feber onsdag kveld, men har ikke hatt det siden. Men han er veldig sutrete og utilpass, og må bæres/vugges hele tiden, noe som er veldig ulikt han. Det er akkurat som han har skiftet personlighet siden han fikk vaksinene. Er det noen andre som har opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår ble veldig sutrete, slapp, trøtt og ikke matlyst i 2 dager etter vaksinen. På 5 mnd gikk det mye bedre, ingen reaksjoner :)

Skrevet

Vaar lille Anna fikk en kjempereaksjon etter 5mnd vaksinen. De to foerste dagene var ordentlig ille. Vi kunne knapt ta paa henne foer hun begynte aa grine. Skifting, legging og det meste ble et slit. Etter en uke var hun tilbake til det normale. Og ja, det var akkurat som om hun ble "forbyttet paa helsestasjonen"!

Etter 3mnd vaksinen fikk hun kun litt feber og sov ekstra godt paa natten.

Heldigvis er det lenge til neste vaksine. Ikke noe hyggelig aa gjoere barna sine saa vondt. Huff og huff.

Skrevet

Lille snuppa fikk den på mandag. Hun fikk 38,5 i feber samme ettermiddag men den var borte neste dag. Men hun skiftet også personlighet og var surkete og klagete i ca 5 dager. Hun ble også nesten helt umulig å få lagt både på dag og natt. Hun er vanligvis et mareritt å få lagt og er avhengig av pupp, byssing, rugging osv.... Men det var ingenting som hjalp. Dette varte også i 5 dager.

Jeg ringte helsesøster som mente det ikke var vanlig å ha reaksjoner i mer enn 2 dager. Men nå skjønner jeg jo at det er flere her ute som har opplevd det ja....

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen.. Ved 3 mnds vaksinen sov jenta vår bare litt ekstra samme dag og neste, så ikke ut til å få noe annen reaksjon.. Men så etter 3-4 dager kom det skikkelige skrikeøkter, skreik for ingenting.. Var helt utrøstelig, og selvfølgelig hadde vi barnedåp den søndagen (tok vaksine tirsdag) Også vi fikk beskjed av HS at reaksjoner fram til søndag ville hu ikke ha.. Men det sto på helt til mandag, ei uke..

Nå ved 5 mnds vaksinen fikk hu 39 i feber på kvelden/natta. Og dagen etterpå har hu vært ganske vanskelig å legge. Har alltid kunne lagt hu, og hu har sovet hele natta.. Nå gråter hu når hu legges, våkner etter en 1/2 time og gråter så det skjærer i et morshjerte. Kan også våkne og gråte flere ganger iløpet av natta, men det hjelper som regel bare å stryke hu på kinnet og si at mamma er her.. Er spent på hvor lenge dette vil pågå..

Skrevet

Ja, HI, akkurat som aa lese om vaar baby etter 3-mnd vaksinen. Jeg var engstelig for varig "skade", plutselig var hun saa sutrete. Varte vel noen uker kanskje? Men det gikk over, og hun ble blidere enn noensinne. Leste om mange andre som hadde opplevd liknende, for jeg skrev et innlegg a la ditt da det skjedde!

Naa, paa 5 mnd vaksinen, fikk hun ingen reaksjoner (bortsett fra at den natten sov hun lengre.... mmmm deilig... men det var bare den natten..)

Skrevet

Hei, ja tutta mi fikk vaksinen på onsdag og er fortsatt ganske utilpass etc.. kastet opp to ganger, brakk seg å hele sulamitten på torsdag, men HS mente det ikke kunne være pga det for hun hadde ikke feber e.l... hmm.. idag begynner jeg å lure på om hun har fått diarre eller noe, har skiftet uttallige bæsjebleier i dag.... og hun er sutrete og lei innimellom, må helst ligge på fanget heeeele dagen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...