Gå til innhold

Langt, men jeg trenger innspill. Ang lite liv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tilhører egentlig på 2.trimester enda, men trenger hjelp fra dere som har kommet litt lenger.. Dette er mitt andre svangerskap, men kan ikke sammenligne med første gang fordi dette har vært ett helt annet svangerskap og jeg har glemt så mye også..

Jeg er 26+6 i dag, kjente liv ordentlig i uke 20 og da hadde babyen ett fast mønster med masse liv i noen uker. Kjentes og syntes utenpå magen, og var virkelig aktiv. Kunne ha noen raptuser som varte i to timer i strekk og det var nesten vondt!

Så ble det stille, men hører hjertelyd på kontroll og SF målet er normalt. Nå kjenner jeg så lite liv at jeg går i oppløsning snart. Det er bare ett lite spark nå og da, og om jeg skulle begynt å telle trivselen nå, hadde jeg fått "strykkarakter". Det ville tatt mye lenger enn to timer for å få ti spark/bevegelser.

Er det for tidlig enda? Kan babyen ha lagt seg anderledes, slik at jeg ikke lenger kjenner spark like godt? Og kan morkaken ha flyttet seg? Den lå på venstre side på ordinær UL.

Jeg får kommentarer på at magen er så liten, og jeg har lagt på meg mindre denne gangen enn forrige, selv om jeg i utgangspunktet er større nå. Ikke overvektig, men noen kosekg for mye.

Jeg hadde mer tid forrige gang til å kjenne etter liv, men selv når jeg har ligget på sofaen en stund er det fryktelig lite spark å kjenne, selv om jeg blir veldig glad hver gang jeg kjenner noe. Da lever krabaten i allefall!

Jeg skal på UL på Ultralydklinikken i Sandvika om noen dager, og har ikke lyst til å dra til sykehus før da (litt skrekk.. og redd for at jeg bare er hysterisk). Noen som har erfaring med dem, sjekker de feks morkaken og navlestreng? Jeg innbiller meg av en eller annen grunn at morkaken ikke funker som den skal.. (Jeg vet ikke hvorfor jeg tror det!)

Sorry, dette ble langt, men må få det ut. Samboer mener jeg bare er hysterisk, så det nytter ikke å diskutere dette med ham. Noen som kan komme med noen innspill til meg? Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det.. Jeg var inne på UL rundt den tiden du er nå pga. lite liv..

Men da så vi at poden hadde lagt seg slik at jeg ikke kjente noe som helst.. ;S Han sparket innover og da kjenner man som regel VELDIG lite eller ingenting..

Men er du bekymret !? RING FØDEN, ikke gå å bekymre deg vennen..

Skrevet

Jeg var å fikk sjekket at morkaken og navlestrenger var som de skulle! Og fostervannet! Alt var bra! Ingen grunn til at du skal bekymre deg, føden sier til meg, RING EN GANG FOR MYE enn å ikke ringe! Det er derfor de er der! Lykke til:)

Skrevet

fom uke 28 tom uke 29 kjente jeg svært lite liv, bare hvis jeg satte meg litt fremover, slik at det ble trangt der inne. Men når jeg kjente godt etter, kjente jeg bitte små dult mot ryggen. Og spark mot ryggen klarer man nesten ikke å kjenne. Men hvis du er usikker, så ring jordmor.Men det er nok ingen fare med barnet ditt

Skrevet

TAKK! Åh, nå senket skuldrene mine seg ett par-fjorten hakk:-) Det hjelper å høre at andre har opplevd det samme, og at alt var bra!

Tusen takk, snille jenter!

HI

Skrevet

Ligger morkaka di foran eller bak? Om morkaka ligger foran, kan det hende han sparker mot den, og at du derfor ikke merker noe. Eller at han sparker innover mot ryggen. Min baby har vært veldig rolig hele veien, og enkelte dager kjenner jeg han nesten ikke i det hele tatt før det blir kveld. Andre dager, kjenner jeg han mer. Virker som om han blir mer propell når jeg er litt sliten og prøver å slappe av.

Har du prøvd å spise noe med mye sukker før du legger deg ned for å kjenne etter liv? Det har jeg gjort et par ganger jeg har vært bekymra, og da har han alltid begynt å bevege seg mye mer. God unnskyldning for å spise seigmenn....Har nok en som blir hyper av sukker inni der... Så det får han få minst mulig av når han kommer ut:-)

Skrevet

Den lå på venstre side på ord. UL, derfor jeg lurte på om den kan ha flyttet på seg.. Første barn var rolig i magen, men med ett fast mønster. En aktiv unge i dag, men "rolig". Jeg ble derfor så overrasket over de ukene med så mye aktivitet i starten!

Sukker funka veldig bra i starten, men ikke nå lenger:-) Ingen reaksjon på sukker lenger heller..

Takker igjen for innspill, flott med hjelpen vi kan gi hverandre:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...