Gjest Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg er 6+2 i dag,var til første kontroll på onsdag og da var alt i orden. Da jeg var på do i dag morges kom det frisk blod på papiret da jeg tørket meg, men det har ikke kommet noe mer etterpå. Har ingen smerter i magen, bare de vanlige mensmurringene. Noen som kan si noe i forhold til dette? Hva bør jeg gjøre?? Veldig takknemlig for alle svar
Ruttitutt :-) Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg blødde i omtrent samme uke som deg i min første graviditet. Dro til legen men det var såpass tidlig så han mente at vi ikke fikk sett noe på en ultralyd så jeg måtte bare se det ann. Mend et orket jeg ikke, jeg var jo sikker på at noe var galt, så jeg bestilte privar ultralys (Oslo akutten), og der fikk vi se den herlige snuppa vår for første gang!! :-) Og hjertet slo som bare det!! :-) Nå er hun snart 3 år, og akkurat nå er hun på skogstur med pappen sin og varm sjokolademelk. :-) Så blødninger er helt normalt! :-) Men ring legen å forklar, for jeg tror at du er langt nk på vei nå til at du kan se hjerteaktivitet på ul, og forklar at du er nervøs så kanskje du kan få en ultralyd. Mener at legen sier at man alltid skal si ifra hvis man blør. Men trenger absolutt ikke bety at noe er galt! :-) I mitt tilfellet var det en infeksjon nedentil fant vi ut etter noen dager som gjorde at jeg småblødde innimellom. Jeg fikk noen kapsler. Og etter den kuren var brukt opp så blødde jeg ikke mer. :-)
LimaIndiaNovemberNovember Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Har hatt brun utflod i flere uker, pluss en kraftigere blødning for noen dager siden. Ikke mer vondt enn de vanlige strekksmertene. Reiste da til legen, som tok ultralyd, og her banker hjertet som besatt! Det er helt vanlig, blodkar som sprenges osv. Men hør med legen din, de ville ha meg inn for sikkerhets skyld, ingen er tjent med en nervøs gravid. Jeg er veldig beroliget iallefall..!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Tusen takk for svar!!! Har ikke hatt noe mer friskt blod, men det kommer litt brun utflod når jeg har vært på do. Ringte og snakket med jordmor på sykehuset, men hun sa bare at det var ganske vanlig å ha sånne småblødninger i 1 første trimester....og det var ikke vanlig at de tok meg inn for videre undersøkelse så tidlig....jeg skulle ta kontakt med legevakta om det ble mer blødning eller jeg fikk vondt. Jeg har jo ikke spesielt vondt da, bare litt stikkinger...men det har jeg jo hatt flere ganger før.... Huff, håper det gir seg altså!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Hadde akkurat det samme i uke 7 da jeg var gravid med sønnen min. I dag er han en frisk krabat på 2,5 år:-) Fikk beskjed om å slappe litt av et par dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå