Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Så noen skrev inn om dette på 2. trimester, men jeg lager en ny tråd her så jeg er sikker på svar. Skal ta en slik pakke med seks vagitorier i tre eller seks dager, alt etter som hvor lenge jeg synes jeg har plager. Hadde nemlig noen plager i julen. Gikk på Dalacin i tre dager. Har ikke så mye plager egentlig nå, men min gynekolog ringte meg i går, og sa at jeg må ta denne kuren pga at prøvene de tok i julen viste at jeg har gjærsopp. Hvordan i all verden skal jeg gjøre dette? Skal den liksom stikkes så langt inn at den forsvinner med et "svupp" eller? Den er jo så hard! Stakk den så langt inn som jeg klarte, men kjente med fingrene inni, og ytterste delen sitter som en propp. Skal det være sånn? skal den bare sitte i og virke, og eventuelt smuldre opp eller at den bare kommer ut når den har virket? Er redd for å stikke den for langt inn og redd for at hvis den blir "sittende fast", så er det også feil. Er liksom redd for å skade noe. Er 20 uker på vei nå. Har aldri klart å sette slike "ting" selv. Har aldri klart å bruke tampong heller da, selv om jeg ikke prøvde så mye. Var mye greiere med disse Dalacin vagitoriene. De smeltet liksom inni der, og forsvant. Var forresten sambo som satte de. Nå er han på sjøen, så blir nødt til å gjøre dette selv... Skulle egentlig begynne i går.
~falck~ har fått baby! Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Hei hei... Ja, du skal sette di så langt inn som mulig med fingrene! Viktig at du ikke bruker sånn applikator, men fingrene!! For å ikke skade livmormunnen... Bruker du fingrene er det INGEN fare for å komme for langt inn:) Å ja, de smuldrer seg opp av seg selv etter noen timer. Det kan være lurt å sette tabletten inn når du skal legge deg, for da får den virke langt oppe i skjeden i fred hele natta. Og smøring må du jo også selvsakt gjennomføre så lenge du har symptomer! Uansett om du tar vagitorier! Lykke til:)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Takk for svar. Skal ikke bruke applikatoren, nei. Det stod i bruksanvisningen. Men altså: Skal den ikke settes inn så den forsvinner? Synes den ble stående der jeg som en propp som jeg skrev. Lå en stund i går kveld og kjente om den løste seg opp, men til slutt fisket jeg den ut igjen. Var som jeg skrev i innlegget, så redd for å ødelegge noe inni der at jeg ikke turte ha den stående, men den skal kanskje det? Har ikke slik krem da. Men må vel smøre det og ja. Synes forresten ikke jeg har noe særlig symptomer lenger. En del utflod, men det er vel kanskje sopp det da? Det klør ikke, men svir litt av og til da. Det er vel noen symptomer det da. Får bare prøve å sette disse en gang til da. Kan jo kjøpe krem og. Mulig vagitorien glir lettere inn hvis jeg har på krem og eller?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Heia ) Er midt i en canesten kur selv jeg ) Bare ta tabletten og dytt den inn. så bruker du fingeren for å dytte den inn så langt du greier..... helst til du har hele fingeren oppi der Er ikke farlig så lenge du bruker fingeren... men den må sitte så dypt som mulig. Sitter den riktig vil du ikke kjenne at du har den der etter noen minutter. Jeg kjøpte sånn pakke med tablett og krem i samme pakke. Kremen bruker du på utsiden. Den skal du smøre deg med ganske ofte. Veldig god å bruke hvis du klør..... for den lindrer bra )
~falck~ har fått baby! Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Det tar ganske mange timer før den har løst seg helt opp... Så bare la den være der som en "propp":) Det er ikke farlig! Å ja, du kan smøre litt krem på den så glir den lettere inn for som du sier er den ganske stor og kantete... Å du MÅ nesten smøre også for å fullføre en kur.. Soppen trives like godt utenfor som inni og bak mot anus som foran i vagina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå