Gå til innhold

Fortsatt ikke fått mensen. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skulle fått mensen den 9. jan. og tok en graviditetstest. Den ble negativ, men nå tre dager senere har jeg fortsatt ikke fått mensen.

Eg slutta på p-piller midt i forrige mensen i desember.

Lurer på om det er vanlig at mensen blir veldig forsinka eller ikke kommer i det hele tatt nå den første gangen. Noen som vet?

På bruksannvisningen til graviditetstesten, Clear Blue, står det at du skal ta testen om igjen tre dager senere viss mensen fortsatt ikke har komt.

Er det noe vits i å kjøpe enda en test? Noen som har noe erfaring eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldi vanli at d bli uregelmessi etter p pille slutt.da blir d ekte hormona,og ikke falske. Men du kan da prøv m en ny test om 3dager ves ik dn ha kommet.

Skrevet

om tre dager fra nå??

hvor lenge syns dere jeg burde vente???

Skrevet

Jeg sluttet på pillene 28. november, enda ikke sett noe til TR, og ikke er jeg gravid heller. Så er nok bare å være tolmodig, så kommer de nok!

Skrevet

jeg sluttet på p-pillen den 22 oktober, og sist gang je hadde mensen var den 6. oktober, så jeg har ikke hatt mensen på over 3 måneder, håper dette er normalt også??

lurer også på en ting til, som kanskje er litt dumt men.... kan jeg fortsatt bli gravid, selv om jeg ikke har hatt mensen på så lenge? eller kan jeg ikke bli gravid før je får mensen igjen.....

Skrevet

Eggløsningen kommer FØR mensen, så du kan bli gravid, selv om du ikke har fått tilbake mensen enda. En venninne av meg sluttet med p-pillen, og fikk ikke tilbake mensen - fordi hun hadde blitt gravid. :) Men det er helt vanlig at det tar litt tid før ting er tilbake til normalen etter p-pilleslutt. Forresten så sies det også at hvis man har uregelmessig mens (altså før man begynte på p-pillen, selvsagt), tar det lengre tid før mensen kommer tilbake etter p-pilleslutt enn hvis man har regelmessig mens ellers. Jeg har akkurat sluttet på pillen selv, og er spent på hva som skjer framover. :)

Skrevet

ok, det var fint å høre.. for vi prøver og vi prøver, og håper så inderlig på et resultat snart...

lykke til:)

Skrevet

hadde mensen sist 7 oktober jeg, etter å sluttet med p-piller, og har heller ikke fått mensen enda! Er på syklusdag 99 i dag.. Har tatt test men er ikke gravid. Jeg har målt tempen min hver dag og i følge fertilityfriend har jeg enda ikke hatt eggløsning.

En venninne av meg kom tilbake i normal syklus med en gang hun sluttet, så det er vel individuelt. Vi får smøre oss med tålmodighet :)

Skrevet

e d nånn her som har nå tips om når æ ska slutt me pillan?vi ska t kypros i juli,men veit itj korr behagelig det e og dra dit i første trimester osv....men når syns dåkker æ bør slutt??

Skrevet

hei! jeg slutta også på p-pillene i oktober. Fikk første mens igjen 19 desember. Så jeg er kjempespent på om alt har blitt normalt, og om mensen kommer. I såfall skal den komme neste uke en gang.

Princessheidii: Vanskelig å gi noen tips om når du skal slutte. Er jo så individuelt om syklusen blir normal med en gang. Som flere har skrevet er det jo helt normalt at det kan ta tid før kroppen kommer inn i en normal syklus. Men for mange går det jo veldig fort og...

:) Lykke til uansett!

Skrevet

ja,det e det som gjør d så vanskelig vettu...har jo lyst og slutt tiligst mulig..men e d nånn her som har erfaring me og vær i syden tilig i svangerskapet da?ska æ ta sjansjen på og slutt om ett par mnd eller ska æ vent t etter sommerferien

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillene 17.november, fikk mensen igjen 1.januar, 6 uker etterpå..

nå er det to uker siden første dag i siste mens, så nå krysser jeg fingrene :)

Har eggløsning disse dager (15.) hvis kroppen min er i syklus..

Skrevet

Princessheidii :

Jeg ville ventet litt jeg. Jeg dro til Spania, jeg var ikke gravid, men reagerte paa maten. Fikk fullstendig forstoppelse bl.a. :-)

Det tar som regel en stund aa bli gravid naar man slutter med hormonell prevansjon, mens andre kan bli gravide med en gang!

Saa om du slutter i juni feks. Men likevel blir gravid i juli, vil det ikke skade fosteret hva du inntar av mat o.l. (Om du tenker paa saant naa)

Det skjer foerst rundt uke 5-6, naar navlestrengen dannes. (Rett meg noen her om jeg tar feil!!)

Dessuten er det en kjent sak at gravide den foerste tiden/ 1 trimester, er veldig hormonell, som kvalme, troetthet, og annet ubehag. Men dette kan variere mye.

Kanskje er det greit aa dra utenlands uten noen ubehag eller bekymringer for fosteret?

Vil ogsaa tilfoeye at det kan gaa kjempefint selv om man er gravid, aa dra til syden. Legen eller en jordmor vil nok ha fasitsvar paa dette, og gi deg veiledning.

Skrevet

takk for fint svar:)tekt og slutt i mai\juni..for da har æ litt tid på og kom i normal gange igjenn og så bli æ sikkert ikke gravid me engang heller...hae jo så lyst og sltt no,men siden turen e betsilt,vente æ t midten av mai;)

Skrevet

Ja du kan vaere gravid, selv om testen viser negativt. Det betyr bare at du ikke har nok av hcg hormonet i kroppen enda, til aa paavise en graviditet.

Dette har skjedd hos flere av mine venninner, og de testet positivt foerst en og en halv uke etter forventet mens!

Men saa kan mensen komme naar det passer den, den foerste tiden ogsaa :-)

Jeg forstaar godt at du er i villrede! Men hvis du klarer det, saa proev aa slapp av, ta en dag om gangen... Om du kjenner noe kroppslige forandringer, som ligner paa graviditets tegn, saa kan du evt. teste deg paa nytt.

Jeg er ogsaa i en situasjon der jeg er usikker paa om jeg er blitt gravid... Jeg har bestemt meg for aa ta en test hver loerdag fremover, og ikke oftere enn det :-) (Jeg slutta med p-plaster den 28 des).

Dette fordi jeg vil vite det saa fort som mulig, og ikke spise noe/drikke alkohol,mm. - ting som kan skade fosteret.

De siste 2 dagene har jeg vaert oem i livmora, og det ligner veldig paa da jeg gikk gravid med jenta mi, som naa er 7 aar. Men paa loerdag skal jeg teste, og se :-)

Skrevet

Mahalkita vil ha spire (2pp) :

Jeg slutta med p-plasteret den 28 des. fikk en bloedning den 1 januar.

Jeg er ogsaa i 2pp ;-)

Men, jeg har ingen aning naar el kommer da... men er svaert oem i livmora, saa det _kan_ vaere at det har blitt full klaff med en gang!

Det er i allefall ikke mens eller el symptomer jeg har...

*krysser fingrene for oss begge*

Skrevet

Rettelse:

Jeg skrev at jeg er i 2pp, men det er feil. jeg er i 1pp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...