Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hvor skal dere? Og hvordan er det å ta med seg en så liten på sydentur?
Sunniva78 har to små Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal til Rhodos, men det er ikke før september, og poden er da blitt 7mnd gammel. Har bestillt sånn babypakke, slik at vi slipper å drasse med unødvendig utstyr. Tror det er en fin alder å ha med små på tur:-) Sto mellom mai og sept, men fant ut at det var bedre å dra når han er 7 mnd istedenfor 3... I høysesongen er det så varmt, så det droppet vi...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 sitter å leiter etter turer selv.... får ikke bestemt meg for når jeg skal dra og hva som er best..... kanskje noen med erfaringer kan skrive inn sine....
klumpen og gullet Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Vi reiser til Kreta når babyen er fire måneder. Da har hun fått vaksiner, og alt bør være greit. Det er ikke så innmari lang flytur, passer på å gi pupp/flaske/smokk ved start og landing for å utligne trykket i ørene. Det er ikke noen farlige sykdommer å bli smittet av, babyen spiser jo bare morsmelk, og så lenge man passer litt på at ikke det blir for varmt kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem. Det fødes jo greske babyer også? Kanskje ta noen forhåndsregeler når det gjelder air condition sånn at man unngår forkjølelse ( men det gjelder jo oss voksne også? ) I tillegg kommer vi til å ta med vårt eget bilsete, for vi skal leie bil til og fra flyplassen, og de setene man får leid er nok så som så... Vi reiser med svigerforeldrene mine, og foreldrene mine, så barnevakta er i boks! =) Vi gleder oss allerede.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 husk at sukkervann er et lurt tips i varmen, ikke alltid at puppen og mat er bra nok,,, det er en fin ting for å hindre dehydrering,,,, kok vann med litt sukker i ......
twiga Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Leste nettopp i går at ein ikkje skal gi sukkervann dersom ein ammer, fordi brystmelka tilpasser seg, og gir nok væske i varmen også...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Du som hadde bestilt, babypakke? hvilken reisebyrå? å hva inngår i den pakken?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal til Skiathos 1. uka i Juli, med stor-familien: 3-mnd-baby, 3-åring, 13-åring og 18-åring. I tillegg til mine foreldre og søstre med familier. Blir spennende med så mange, nok barnepiker, så det går nok bra om vi må være inne med babyen de varmeste timene på dagen. ) Håper det bare ikke blir for mye stress med 18-åringen.... (min umodne stedatter)
April76 er på overtid! Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Vi reiser til Tyrkia første uken i Juni. Så lenge en er litt våken og ekstra beskyttende overfor babyen så går det greit. Pass godt på å holde de i skyggen, smøre godt med sunblock og alltid ha tilgjengelig vann for å unngå dehydrering. Når vi reiser er minsten ca 4 mnd, satser på at det skal gå greit, er føre var Lykke til!
Gjest mphs Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal til Gran Canaria i september når babyen er ca.5 mnd. Var 5 uker på Mallorca da første var 6 mnd og det gikk veldig fint.
Fjompeline Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal en tur til huset vårt i Spania, babyen er da et halvt år. Tror det blir helt uproblematisk. Den får sikkert litt pupp fremdeles, og babymat og bleier av kjente merker finnes der nede også. Det viktigste er jo å passe på at det ikke blir for varmt. Midt på dagen kommer vi antagelig til å være innendørs med aircondition på (Spania i juli...). Ellers skal nok lillejenta få kost seg med rumpa bar og dyppet seg i svømmebassenget med storesøsknene- tror hun får det skikkelig fint, jeg!
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Ja, satt akkurat og lette etter en passende reise på nettet. Sliter med å finne det ideelle. vil ha utreise fra kjevik og et sted nærme stranden og med flotte leiligheter. Mange aksepterer jo ikke mer enn 4 pers : ( Må nok ta meg en tur innom et reisebyrå. Tenker vi reiser i sept.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Kan jeg spørre om hva dere betaler også? Har ikke vært i syden før, så har ikke peiling på pris. Fant en sånn babypakke til tenerife, mellom 13 og 14 tusen for meg og sambo + baby i 2 uker i september. Høres det ut som en grei pris?
bollamor*med 3 barn* Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Reiser til Zakyntos i slutten av mai. Minstemann er da forhåpentligvis rundt 3mnd. Første gang vi reiser med så liten unge, men jeg ser ikke det som noe problem. Har vært i syden hvert år i 9 år nå, så begge de to eldste har vært på noen turer (8 og 3 år). Vi reiser sammen med hele svigers familien, så god hjelp med på turren.
bollamor*med 3 barn* Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 tenerife vet jeg at er dyrt å reise til. Vi betaler rundt 14 tusen for reisen vi skal på nå. 2v, 2b og baby. Zakyntos i mai.
Ixe-mix Skrevet 12. januar 2008 #16 Skrevet 12. januar 2008 Vi skal reise til Mallorca i mai i 2 uker. Da er den lille 3 mnd. Det skal bli spennende med 3 barn. En på 9, en på 5 og baby 3 mnd.
grivid m/nr.2 Skrevet 12. januar 2008 #17 Skrevet 12. januar 2008 Vi reiser til Thailand i november. Da er poden 9 mnd. og storesøster 3 år. Gleder oss veldig... Men først skal poden komme, gleder meg mer til det så klart =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå