Lisa81 blittmamma! Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg er helt grønn, men prøver altså å strikke en vest til klumpen min Spm mitt er ; når jeg bare strikker rundt , hva gjør jeg når jeg skal lage ermehull? Skjønner at jeg må felle av på et vis, men hvordan i praksis? Setter veldig pris på hjelp her. Tror faktisk den kan bli litt fin.. (hvis jeg bare får det til...)
Himmel og hav Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Når du kommer til der hvor ermhullene skal begynne så deler du strikketøyet ditt i to, sånn at du strikker forstykket og bakstykket hver for seg. Du må da strikke fram og tilbake. Det lønner seg å felle noen masker i forbindelse med ermhullet. Vanskelig å si hvor mange , for det kommer veldig an på garntykkelsen, men jeg tror jeg ville felt ca en cm (3-6 masker) på hver side av ermhullet. Om du skal strikke opp masker for å ha vrangbord rundt ermhullet så trenger du egentlig ikke å fell maskene, da kan du bare sette de på en tråd, og så plukke de opp når du skal lage vrangbord.
Lisa81 blittmamma! Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Takk himmel og hav! men..betyr det at jeg skal "snu" når jeg kommer dit jeg skal ha hull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå