Gå til innhold

Soving i bhg

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er snart 1 år og skal starte i bhg. Hun er ikke vant til å sove ute i vognen da vi bor i blokk uten heis og ikke har vogna oppe. Hun sover i senga si, og der sover hun best. Må jeg venne henne til utesoving eller har barnehager inneplass for soving også? Jeg er helt grønn på dette området! (Skjønner at alle bhg er forskjellige, men noen har vel litt mer peil på dette enn meg.)

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår barnehage har innesoving+vogner ute!

Men når Sindre begynte i bhg hadde han også KUN sovet i senga si, nesten aldri i vogn...Men ble enige med barnehagen at de skulle prøve vogn ute, og det gikk STRÅLENDE....Anbefaler deg å prøve. De venner seg fort til at det er det de gjør i barnehagen!

Lykke til ;)

Skrevet

Jeg har i hvertfall jobbet i en barnehage hvor det var inne-soveplass. Kanskje det var det fordi barnehagen lå i et blokkområde, hva vet vel jeg, men det var i hvertfall det. Vet du hvilken barnehage hun tilhører så kan du jo ringe og spørre. Som regel går nok uansett tilvenning greit, sønnen min var ikke vant til å sove inne på formiddagen, og der han går nå er det kun sove inne som gjelder, men det gikk veldig fint for ham å venne seg til det hos dagmammaen (de blir jo så trøtte og slitne av å leke masse med andre barn).

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jenta vil sovne i vogna ute. De er så trette i den tiden de skal sove og tilpasser seg barnehagens rutiner som oftest veldig fort. Gi henne en sjanse - finner fort ut om det ikke fungerer og de må finne på en annen løsning. Deilig med frisk luft året rundt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...