Gå til innhold

Servering og aktivisering i 5-års bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal snart feire sin femte bursdag. Det blir tilsammen 12-14 små gjester og kanskje noen foreldre. Snuppa har ønska karnevalsbursdag og vi skal være inne...

Har dere noen lure forslag til artig / enkel og god fingermat?

Kanskje noen morsomme leker/aktiviteter også?

Greit med nye innspill...låser seg lett fast i det samme år etter år...nå har vi lyst å gjøre noe nytt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetapas: Små pizzaer(kan kjøpes eller lages selv), coctailpølser på pinne, osteballer (små rundstkker med ost inni), oppskjært gulrot, selleri og agurk med dip, kyllingklubber, pommes noisettes...

Akttiviteter er jeg ikke spesielt oppfinnsom: Stolleken, ballongleken, fiske etter godteposer/overraskelser, mimeleken, non-stop leken... hm, det var vel det jeg kunne.

Skrevet

Innbakte pølser

minipiroger

spidd med kjøttbolle, paprika og agurk

kyllingovervinger hvor du har vikla aluminiumsfolie rundt enden

"stabletårn" (4 loffskiver uten skorpe med ost, skinke og agurk mellom, stikk coctail pinner i og del opp i ruter. Du får ca 6 stabletårn på fire skiver loff)

Fruktspyd

Minimuffins

Leker pleier jo nesten å være overflødige, for de finner jo gjerne på så mye morsomt på egenhånd, men hva med å samle inn en ting fra hver av jentene (hårspenne, en sko osv) og legge det i en sekk, og så putter en voksen hånda ned i sekken og sier: "Den som eier denne ting, hun må snurre rundt i ring" eller "jeg holder en sak i min ene hand, og eieren hun må kvekke som en and" (jeg kan mange sånne rim om du ikke vil rime selv). Sånn gjør du med hver og en ting, og eieren må gjøre det du sier, så får hun tingen tilbake sammen med en godtepose e.l.

Skrevet

Til serveriing kan du ha pølser innbakt i horn. Mini pizza, dele opp ost i terninger, skinke i terninger og feste dem med en coctail pinne. å agurk bit i midten...

Lag masse forskjellig i små biter. Moro for dem å få tapas å da...

Gele i flere farger i medisin glass... Skjære opp frukt i en bolle. Lage risboller i små mini muffins former...

La fantasien rule :-)

Skrevet

Skulle nesten tro jeg hadde kopiert hun over meg ang maten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...