Gå til innhold

Sunt å krangle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feite skrikerunger: La oss bli litt teoretiske. Katarsishypotesen hevder at man får utløp for vonde følelser ved å snakke om/ se tragiske og triste ting. Dette har vært omdiskutert da andre mener at aggresjon faktisk øker når aggresiv atferd øker.

Hvis siste hypotese skulle stemme, da blir vi bare mer negative og kranglete av å være på kranglesiden! Hva mener dere; er dere her kun for å ha det morsomt, eller føler dere faktisk bedre etter å ha kranglet litt, mottatt noen saftige fornærmelser, og gitt noen i retur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, kan ikke svare for andre, men jeg føler meg som oftest litt bedre etter å ha fått liret av meg noen aggressive kommentarer her i ny og ne! Det hender jeg blir mer sinna og agressiv av å lese innlegg her inne, men det spørs jo helt på dagsformen min, om jeg er lett påvirkelig eller ikke. Tror ikke det finnes noe fasitsvar på hypotesen, da det er utrolig individuelt, for ikke snakke om at det avhenger av humøret til den aktuelle personen til enhver tid.

Skrevet

Gudene skal i hvert fall vite at om jeg hadde noe traumatisk i meg som jeg trengte å få utløp for, så hadde jeg funnet andre kanaler enn BIM/DiB. *knegg*

Skrevet

Hvis Aristoteles sin hypotese skulle stemme, så er det bra for oss å krangle litt her inne. Den at vold avler vold, stemmer sikkert for noen. Ingen regel uten unntak.

Skrevet

Det må jo nesten være slik at de som er her inne er MER aggressive enn de som feks befinner seg på skravle, da. Eller kanskje de bare er mer intelligente og har større behov for intellektuelt stimuli?

Skrevet

Er det forskjellige folk som er her inne og på skavle?

Tror det bare er anonymknappen som skjuler mange skravlejenter.

Dessuten er man vel ikke mer aggressiv fordi man er på krangle?

Skrevet

Den typiske skravler er vel så aggressiv som en krangler, hun forsøker bare å skjule det med tomhjernet bruk av smilefjes. Andre skravlere kjøper det, så da er det vel greit.

Skrevet

Tja, jeg for eksempel gidder ikke være inne på Skravle. Debattene er ikke morsomme og ikke givende, og svarene man leser er verken spesielt vittige, innsiktsfulle eller interessante.

Når det er sagt, skal jeg jo ikke utelukke at jeg kanskje er mer aggressiv enn folk flest? Jeg blir ihvertfalll meget aggressiv av å høre på en del innlegg her inne. Kan folk virkelig mene det? Jeg slutter aldri å undres....

Kanksje jeg blir mer tolerant av dette? En øvelse i tolmodighet - før morsrollen venter?

Skrevet

Eller kanskje en øvelse i hvordan å tirre hormonelle nettdebattanter på en mest mulig effektiv måte.

Skrevet

Ja. Det er jo også en evne som skal øves opp før baby blir født. Mødre er jo per definisjon utroooolig irriterende!

Skrevet

Er nicket ditt virkelig digre mugger?? Skulle likt å vært inne i hodet ditt - men kun for en liten stund, selvsagt.

Skrevet

Vold avler vold stemmer ikke for noen, Voyeur. Teoretisk sett er det et utsagn som stemmer helt, det er med andre ord en statistisk signifikant sammenheng mellom det å være utsatt for vold, og det å utøve vold selv.

Skrevet

Tomhjernet bruk av smiley går vel som det samme som tomhjernet bruk av *knegg*?

;-)

Skrevet

Det er mulig, men jeg er ikke plaget med noen av delene. 'Tomhjernet bruk' er i denne sammenhengen definert som å strø smilefjes over alle innlegg og håpe på at de kamuflerer deres egentlige budskap sånn akkurat nok til at ingen kan ta forfatteren for å være "sur", eller for å mene noe med det hun skriver.

Skrevet

"Er nicket ditt virkelig digre mugger??"

Du ser vel at nicket hennes er Digre Mugger eller?

"Skulle likt å vært inne i hodet ditt"

Hmmm. Inni hodet? I alle dager!

Skrevet

Det var en krassere beskrivelse av aggresjon, der HI skrev aggresjon avler aggresjon. Dessuten, hvis man blir utsatt for mye aggresjon, betyr det ikke at man blir aggresiv selv, eller at man utsetter andre for vold. Det er nok et mye mere komplekst bilde der andre faktorer også må taes med i bildet.

Uansett så skal jeg skjerpe meg, det var ikke meningen å komme emd så mange halveise innlegg i dag. Bare fordi jeg snart skal poppe, betyr det ikke at jeg kan la kveruleringsinstinktet famle.

Skrevet
:) :) Kranglesiden gjør meg glad :) :) *knis*
Skrevet

Bra hockey! Kreativt!

1: Fremmed for det som kalles retoriske spørsmål? I denne sammenhengen betyr uttrykket som er brukt i teksten: "Jeg synes det er merkelig at du har valgt et nick som lyder Digre mugger".

2: "Skulle likt å være inni hodet ditt", betyr omtrent det samme som når du bruker "I alle dager". La meg oversette for deg: Dette er et uttrykk som ikke gir mening i seg selv, men derimot i overført betydning.

Eller mente du det kanskje bokstavlig?

Skrevet

"2: "Skulle likt å være inni hodet ditt", betyr omtrent det samme som når du bruker "I alle dager"."

Nei.

"La meg oversette for deg: Dette er et uttrykk som ikke gir mening i seg selv, men derimot i overført betydning."

Ikke i seg selv men i overført betydning? *knegg* OK, hvis du sier det - men det er fortsatt ikke det samme som "I alle dager".

Skrevet

Kjære NN 21:43,

når vi først er inne på rare ting, finner jeg det minst like merkelig at du velger å skjule nicket ditt i denne fullstendig harmløse debatten.

Jada, jeg kunne selvsagt kalt meg "kooosepusen81 *har født*", "lillemeg+prinzebazzen" eller noe annet i den duren, men jeg synes vel kanskje ikke at sånne nick er så veldig spenstige, akkurat.

Dessuten er faktisk brukernavnet mitt så beskrivende at jeg har planer om å snarlig starte opp enkeltmannsforetaket "Mine meierier" (mulig Tine saksøker, men dog), og det er jo alltid greit å skape litt blest om seg selv i forkant av noe slikt.

Skrevet

Nå gjør du deg vanskelig BM. Trodde ikke at du hadde så tungt for det?

Skrevet

Nei! Kranglesiden gjør meg sur, din lille *@**?´´l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...