Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Vi har 2 hunder på 2 år. Den ene har vært dårlig i 2 dager nå. Spyr og har flytende bæsj som desverre har kommet i gangen og på toalettet...hun rekker ikke komme seg ut. Samboer er litt fintfølende så det har blitt meg som har måtte tørket opp. Noen som vet om det er bakterier som er skadelig for meg? Jeg vasker med Jif/ grønnsåpe, og er nøye med å vaske hendene mine etterpå.. Jeg er i uke 33 Blir glad for alle svar
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Kjøp deg en pakke med engangshansker og en flaseke med antibac(håndsprit) på apoteket... Trur ikke du burde bli hysterisk, men jeg har altids en sånn liten flaske med antibac i stelleveska og en her hjemme;-) Og en pakke med hansker har jeg også(har ikke hansker i stellevska) Utrulig kjekt når det går diare eller oppkast på søsken eller mann også.. Og knyt for posen og kast det med en gang..
mathildes mamma Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Skikkelig håndvask eller engangshansker er viktig, men det er utrolig sjelden at hunder får oppkast/diaré av bakterier som er smittsomme. Det er også sjelden at de samme bakteriene er farlige for dyr og mennesker. De aller fleste gangene hundene blir syke på denne måten skyldes det at de har spist noe som har forskjøvet den naturlige bakteriefloraen i mage-tarm. Det er relativt enkelt å stoppe slik oppkast/diaré dersom du gir hunden en pasta med probiotika (finnes flere typer, bl.a zoolac) som du får hos veterinæren, særlig hvis det gis i kombinasjon med et skånefôr. Dette fungerer også dersom det er en virusinfeksjon som gir disse symptomene. Er det blod i avføring eller oppkast er det mer alvorlig. Mulig veterinæren vil ta en blodprøve for å sjekke om det er nødvendig med antibiotika, men i 9 av 10 tilfeller stopper man det raskt med den pastaen og fôret som jeg nevnte. Lykke til. Hilsen veterinær:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå