Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 hva kan vi ha?? tenket litt på frukt eller noe.. noe druer og kjeks?? Men tenker frukt får de jo hver dag? vil jo gjøre dette litt spesielt? Er en jente på avd. som har sukkersyken, så må nesten tenke litt ut i fra henne og =) Noen som har noen tips kanskje?
Lykke*Li Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Lage et morsomt fruktfat, forme det som et klovnefjes eller lignende?! Ost, kjeks og druer er jo noe alle barn liker
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Kan jo lage en god frukt salat med litt "spesielle" frukter! Ha i kiwi, forskjellige meloner, ananas, druer... I barnehagen til vanlig går det vel mest i eple, appelsiner, banan og pære! Å fruktsalat er jo såååå godt:)
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2008 ja takk for to kjempe gode tips :D takk skal dere ha
Jenny-penny Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 vi lagde fruktspyd vi, med melon, kiwi, jordbær, druer og frukt de ikke får hver dag. noen har hatt med ost og kjeks, var vist kjempe stas-bare vanlir smøreost fra tine men med grønnsaker og forskjellige kjeks. smoothie vet jeg noen har hatt, tatt med blender, yoghurt, frosse frukt og juice.
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2008 det var jo og kjempe lurt bra dere er kreative, slik jeg kan late som om at jeg er det hehehe Tusen takk ;D
Tråle i Trøbbel Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 dersom du lager fruktfat/fruktsalat kan du jo servere en skål med vaniljekesam ved siden av...det faller i smak her iallefall.-)
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. januar 2008 vaniljekesam?? Hva er det?? bare kesam med vanilje i =P?
wirre;o) Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Bananmuffins.. finner ikke oppskriften akkurat nå. *hvor i huleste har jeg gjort av den??*
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 12. januar 2008 #10 Skrevet 12. januar 2008 Så flott at du tenker på jenta med diabetes :-) Men strengt tatt så har det ikke noe å si for denne jente om det er frukt eller kake. Det er sukker i begge deler og hun må nok uansett ta litt ekstra insulin for å "bruke opp" dette ekstra sukkeret. Ja, klart sukkeret i frukten er sunnere. Men det gjelder for alle barna ikke bare denne jenta! Men jeg regner med at denne jenta har diabetes type 1 som små barn får og har resten av livet(beta cellene i bykspyttkjertelen dør),og at det ikke er type 2 som oftest reguleres ved kosthold(eldre mennesker-livstilsrelatert) Slik at du kan like gjerne servere kake som frukt, det har ikke noe å si i forhold til hennes diabetes om det ikke er noe utenom selve diabetesen. Bortsett fra at hun er nødt til å ta ekstra insulin, men det må hun nok gjøre for å spise frukten også.
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2008 hmm, ok, ja, du sier jo noe der.. men var moren hennes som spurte =/ ikke vet jeg.. men frukt er nå godt uannsett hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå