Gå til innhold

bursdag i barnehagen.. uten sukker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan vi ha??

tenket litt på frukt eller noe.. noe druer og kjeks??

Men tenker frukt får de jo hver dag? vil jo gjøre dette litt spesielt?

Er en jente på avd. som har sukkersyken, så må nesten tenke litt ut i fra henne og =)

Noen som har noen tips kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lage et morsomt fruktfat, forme det som et klovnefjes eller lignende?!

Ost, kjeks og druer er jo noe alle barn liker ;)

Skrevet

Kan jo lage en god frukt salat med litt "spesielle" frukter! Ha i kiwi, forskjellige meloner, ananas, druer... I barnehagen til vanlig går det vel mest i eple, appelsiner, banan og pære!

Å fruktsalat er jo såååå godt:)

Skrevet

ja :D takk for to kjempe gode tips :D:D

takk skal dere ha :D

Skrevet

vi lagde fruktspyd vi, med melon, kiwi, jordbær, druer og frukt de ikke får hver dag.

noen har hatt med ost og kjeks, var vist kjempe stas-bare vanlir smøreost fra tine men med grønnsaker og forskjellige kjeks.

smoothie vet jeg noen har hatt, tatt med blender, yoghurt, frosse frukt og juice.

Skrevet

det var jo og kjempe lurt :D

bra dere er kreative, slik jeg kan late som om at jeg er det :P hehehe

Tusen takk ;D

Skrevet

dersom du lager fruktfat/fruktsalat kan du jo servere en skål med vaniljekesam ved siden av...det faller i smak her iallefall.-)

Skrevet

vaniljekesam??

Hva er det??

bare kesam med vanilje i =P?

Skrevet

Bananmuffins.. finner ikke oppskriften akkurat nå.

*hvor i huleste har jeg gjort av den??*

Skrevet

Så flott at du tenker på jenta med diabetes :-)

Men strengt tatt så har det ikke noe å si for denne jente om det er frukt eller kake. Det er sukker i begge deler og hun må nok uansett ta litt ekstra insulin for å "bruke opp" dette ekstra sukkeret.

Ja, klart sukkeret i frukten er sunnere. Men det gjelder for alle barna ikke bare denne jenta!

Men jeg regner med at denne jenta har diabetes type 1 som små barn får og har resten av livet(beta cellene i bykspyttkjertelen dør),og at det ikke er type 2 som oftest reguleres ved kosthold(eldre mennesker-livstilsrelatert)

Slik at du kan like gjerne servere kake som frukt, det har ikke noe å si i forhold til hennes diabetes om det ikke er noe utenom selve diabetesen. Bortsett fra at hun er nødt til å ta ekstra insulin, men det må hun nok gjøre for å spise frukten også.

Skrevet

hmm, ok, ja, du sier jo noe der..

men var moren hennes som spurte =/

ikke vet jeg.. men frukt er nå godt uannsett :D hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...