Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Hei. jeg har kjøpt meg to cacas former, og tenkte det hadde blitt stas med en bil til småtten sin bursdag. Men her er jeg jo helt blank?! hehe.. kan man bruke vanlige kakedeiger, eller evt. 1-2-3 kakene? eller må man ha spesiel oppskrifter?? Jeg har hørt at det er best å bruke cacas kremen til å pynte med, er det noen som kanskje har oppskriften på den/de? evt. hvilken er best? det må jo nesten smake godt også Kanskje noen har noen andre tips? =)
Lykke*Li Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Du kan fint bruke pose-kake...Det gjør jeg! Smørkremen til Cacas er FAN-TAST-ISK!!!!!!!!!
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 jeg kan det ja?? ååå, det er supert.. hehe.. har du oppskriften på den kremen kanskje?? =/
Lykke*Li Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Smørkrem 100 g mykt smør/margarin 300 g siktet melis 1 ½ ss siktet kakao 1 ½ ts siktet vaniljesukker 3 ss sterk kaffe Blandes med mikser. Smørkremen smøres på mens kaken er lunken. SMØRKREM 2 (150)- 200 gr. smør eller margarin 1 egg 4 ss. sukker 1-2 ss. fløte 1 ts. vaniljesukker Rør smøret godt opp med sukker. Pisk et egg og ha i smørkremen. Så tilsettes vaniljesukker og fløte. Brun smørkrem : 100 gr smør 100 gr melis 1.5 ts kakao 1.5 ts vaniljesukker 3 ss kaffe Hvit smørkrem(som du kan farve): 50 gram smør 50 gram flott matfett 300 gr melis ca 3 ss melk (eller sitronbrus..) Ble litt forskjellige her;) Personlig syns jeg den først er best! Lykke til!
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. januar 2008 tusen takk tenkte å lage gulerotkake og krydderkake. prøver den første jeg da hehe.. takk
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2008 lurer litt på noe igjen jeg den øverste, den blir vel ikke helt hvit, så om jeg skal ha farger og hvit, så bør jeg ta den nederste?? tenkte siden du likte den øverste best, så ville jeg jo ta den
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2008 dytter litt jeg, tilfelle noen andre kanskje vet
Trulto*Prins&Spire* Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2008 hmm, da går jeg for den nederste for å være sikker jeg da hehe.. fikk ikke tid til å fikse dette igår.. noen mammaer der ute som trenger litt stress, jeg har bøttevis og gir gratis ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå