Giinaღ Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Jeg mistet i uke 10 (dvs. dødt uke 6/7). Dvs. jeg gikk en stund med embryo i magen. Det er vel normalt at testene er positive så lenge? eller BØR jeg oppsøke lege? Dere med erfaring, NÅR fikk dere mensen tilbake??? Forresten har vi ikke brukt prevensjon etter dette, men testen er nok ikke positiv pga. noe ny graviditet (har vært det hele tiden) Hilsen utålmodige meg
Tre skjønne Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 hei.. jeg går også på min fjerde uke med positive tester...selvom jeg mistet med en gang det skulle festet seg...skal til legen til torsdagen og måle hcg,og hvis den viser noe,vil jeg til ul og se hvor masse rester som eventuelt er igjen...
Giinaღ Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Hadde du utskraping? og kjenner du noe smerte nå egentlig? Mente man ville få vondt hvis man har rester igjen der inne... men det er kanskje kun hvis man får infeksjon. Usikker. Skal du til vanlig lege for å se om det rester igjen eller spesialist/sykehus? Hold meg gjerne oppdatert hvordan det går hos lege...
Tre skjønne Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 niks,hadde ikke utskrapning...som sagt så mistet jeg med en gang,begynte og blø da jeg egentlig skulle ha mens til tross positiv test,var på ul med en ukes mellomrom der det viste at "fuglen hadde fløyet". hadde en utskrapning i sept. så så lenge det var så tidlig ville han ikke sende med til utskrapning da det ikke er bra(arrdannelser kan oppstå,og det vil da bli vanskeligere og bli gravid)... som han sa at da det var så tidlig,så var det ikke vanlig og sende til utskrapning. har du hørte at man kan få smerter hvis det er rester igjen ?! jeg har ingen smerter,og ingen feber,men de siste dagene har jeg følt på kroppen at jeg hatt feber,kjempevarm,vondt i muskler ol. og siden jeg har hørt litt om livmorbetennelse/infeksjon osv,så vil jeg sjekke det opp..bare for å være på den sikre siden. jeg skal i første omgang til lege,for å ta crp-prøve-for å se om jeg har en infeksjon i kroppen.og da vil jeg samtidig ta hcg prøve,og se hva den viser-hvis den er høyere enn den skulle vært så vil jeg ta en tur på gyn.pol.-vil jo bli ferdig med den forje graviditeten så jeg kan starte på nytt.
vil ha en til=) Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Hei du.høreslurt ut å ta blodprøve hos lege for å sjekke evt infkesjon.Jeg hadde MA i uke 9 i sept og det gikk 8 uker før jeg fikk mesn i gjen...tok en grav tes som var positiv..hcg var forhøyhet og fikk UL som viste at jeg hadde falsk graviditet (blighted ovum)...så kroppen trodde altså at jeg var gravid og produserte derfpr hcg-hormonet...tok medisinsk abort da og målte hcg hver uke..4.jan var endelig hcg under 5 og mensen hadde kommet tilbake så nå er vi i gang igjen...det kan være mange grunner til at mensen uteblir og kroppen er merkelig...best å få sjekket seg...vet alt om å bare bli ferdig med alt slik at man kan prøve igjen.Lykke til!!!!det ordner seg sikkert
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 etter endt graviditet sa/ma kan du teste positiv 9 uker etter. jeg testa pos 6 uker etter...
Giinaღ Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. januar 2008 Tusen takk. Hører kun om 2-3 uker andre steder, så det var betryggende nytt
Isa Dora Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Hei! Jeg mistet i MA i midten av desember, 11 uker på vei. Fosteret hadde da vært dødt i 2 uker. Hadde utskrapning. Blødde nesten ikke noe ettepå, og dette er ifølge gyn et tegn på at de har fått med seg alt. Hadde pos CB test 2 uker etter, fikk mensen 18 dager etter utskrapningen, og et par dager etter testet jeg neg med CB. Ifølge gyn er det også normalt å få mensen tilbake så tidlig. Så her er det mange varianter, og alle er nok like normale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå