lilleappelsin Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Har en gutt på 4,5 mnd, som har utviklet seg helt som normalt, men vært litt bedagelig og veldig rolig. Har ikke tenkt over at han er slapp i kroppen, men har i det siste fått flere kommentarer på det fra folk som har holdt han. Og her om dagen holdt jeg selv en baby som var 6 uker yngre enn han, og jeg skal si det var forskjell. Hun var liksom mer hard og spenstig i kroppen. Min er sånn at når jeg løfter han er han som en potetsekk, og jeg føler liksom at han sklir mellom fingrene mine. Noen som skjønner hva jeg mener? Er det så stor forskjell på babyer, eller er det bare min?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg tror at det er forskjell på babyer, for min er iallefall det stikk motsatte av din! Gutten min er 5 måneder, og veldig, veldig aktiv! Fra det øyeblikket han våkner så er det full fart, armer og bein! Han greier ikke å bare ligge i armene mine, eller bare slappe av, noe må skje hele tiden! Spesielt når han begynner å bli trøtt, da er han helt i 100!!! Vanskelig å få han til å sove, spesielt om kvelden. Men når han først sovner, så sover han godt hele natta. (Virker som han trenger å lade opp batteriene.....) Og når jeg holder andre babyer i armene, så syns jeg at det er utrolig deilig at de bare slapper av og koser seg. Gutten min vil stå hele tiden når han er på fanget, eller bare er som en liten meitemark, vrir seg rundt hele tiden. Veldig slitsom å ha en så aktiv gutt.....
Snupi27 Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 hei! da jenta mi var på din alder var hu helt lik din. en liten potetsekk =p på barselgruppen holdt jeg en av de andre babyene og han var mer "sterk" i kroppen og ikke så "potetsekk" som min. men det har bedret seg nå. nå er hun snart 6 mnd, det er nok forskjell fra baby til baby tenker jeg =)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Yepp, stor forskjell.... Jeg tror kanskje det kan ha sammenheng med hvor mye de sover... Lille trille sov nesten ikke de første 2 mnd. Hun bare skrek og ville ligge på magen på brystet vårt. Hun er sterk i kroppen. Min niese sov hele dagen og hele natten. Hun var sånn "slappis". Tenk at det er en god ting. Ville heller hatt slappisbebis og sovet!! Utviklingen tar de igjen, søvnen er borte for alltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå