Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 eg blir alltid fortalt at ein ikkje skal slanke seg når ein ammer,men det er ingen som kan ha fortalt meg kvifor.er det nokon som kan forklare meg det?eg har lyst å gå ned nokre kilo,men veit ikkje heilt korleis eg skal gjere det viss det er slik.nokon som har nokre tips til meg?takk:)
Slalotte Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har hørt at amming er det beste slanketipset jeg da.. Vet ikke hvor gammel babyen din er.. men min er 3 uker gammel og jeg har gått ned 6 kilo mer enn jeg var da jeg ble gravid.. Men kanskje ikke det fungerer for alle.. Men vanligvis så raser kiloene av seg selv når man ammer..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 har høyrt det eg og,men her går det den andre vegen..han er 3 mnd no.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Jeg har også hørt det samme som dere. Men har også hørt at for noen, så holder kroppen på fettet mens man ammer. Men at det for noen raser av når man slutter. Men ikke for alle. Men har hørt at man ikke skal slanke seg mens man ammer fordi melka kan blir dårligere. Jeg vet ikke om akkurat det stemmer, men alle sier at man ikke skal slanke seg og amme hvertfall. Jeg spurte om noe slikt når gutten min noen mnd. å ble nesten kappa hode av her inne..=/ Du får ta kampen mot kiloene etterpå..=)
*1+1=2 små* Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 så vidt jeg har skjønt får man giftstoffer i melka...altså det som brytes ned i kroppen når du slanker deg går i melka....men jeg er litt usikker altså! Tingen er at man jo pga amming ofte går ned i vekt så NOE giftstoffer vil det bli...men det som står både på ammehjelpen og andre steder er at sunt kosthold og spaserturer med vogn(noe som på en måte ikke er trening) bare er godt for både deg og barnet!! Så du får legge om kostholdet, droppe alt av brus og godis og salt og bare spise sunt og variert(men husk å få i deg NOK mat) og gå turer! Jeg kommer til å begynne å svømme etterhvert:) lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Gjennom et langt liv har vi fått i oss mye giftstoffer, forurensning osv gjennom maten, og mye av dette "gjemmer" kroppen vekk i fettvevet.. Når vi slanker oss frigjøres disse stoffene (avgiftning) og kroppen kvitter seg med det gjennom avføring, urin OG i melka. Du forurenser melka... Derfor skal man hels ikke gå under startvekt mens man ammer, fordi det gamle fettet inneholder mye grums som ungen klarer seg best uten.
*1+1=2 små* Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 under startvekt? Altså hvis jeg bare slanker meg til den vekta som jeg var FØR jeg ble gravid så er det ok?
Amanda- Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 hehe,, kjenner neg igjen her ja,.. man trenger ikke slanke seg for og gå ned i vekt.. men ligg om livsstilen din.. jeg veier mer nå en hva jeg gjorde da jeg var gravid.. men nå er det påvei ned igjen. gå mye turer.. spis sunt,., det beste rådet.. vist du slanker deg så kan man miste melk, får for lite næring i melken,, har jeg hørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå