Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Fikk beskjed om dette av legen, siden hodet ikke er festet. Men etter det da, må jeg ha ambulanse, eller kan jeg ligge i baksetet, mens mannen min kjører? Da må jeg jo reise meg igjen....?:-)
Pockahontas Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Når vannet går, ringer du føden. De veileder deg videre derfra :-)
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Leste i ei svangerskapsbok at du da bør ha ambulanse, og at du bør legge deg på alle fire med rumpa høyest. Da blir det minst mulig belbastning på navlestrengen dersom den har vandret forbi hodet til babyen og ned i skjeden. Hvis du legger deg slik på sofaen eller gulvet kan vel sikkert helsepersonell fortelle deg hvordan du bør forflytte deg. Kanskje du bør bæres til bil? Håper det ikke blir nødvendig:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Vannet mitt gjikk 20 timer før fødselen og eg gjikk til bil og når eg kom til sykehuset hentet dei meg utenfor(det var natt og stengt) med rullestol,for vi skal vist ikke gå så mye....men hadde bare to-tre cm opning og blei sendt heim igjenn og dei sa eg kunne ta meg ein gooood spaserstur for og få fart på sakene:) ikke noe farligt det vistnokk!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 men hos meg den gang hadde hodet festet seg og da er ting sikkert annerledes???
Fjompeline Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Hvis vannet går, ring Føden og hør. Forrige gang fikk jeg også den beskjeden av jordmor, men sykehuset mente det var unødvendig, så jeg kunne være hjemme og komme neste dag. Praksis varierer fra sted til sted, så ring og hør med en gang, dersom det blir aktuelt.
Stob Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Min jordmor har sagt at visst forstevannet går og jeg ikke har rier er det bare til å ringe føden for å snakke med de. Ingen rier heller ingen åpning så da kan jo ikke noe falle fremover i skjeden?!
Maigullet Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Hos meg har heller ikke hodet festet seg, og det ligger ganske høyt. Dersom vannet går må jeg legge meg ned, ellers kan navlestrengen falle forbi hodet og komme i klem mellom hodet og bekkenet! Når hodet ikke er festet, er det jo masse fostervann mellom hodet og "utgangen", slik at hodet "faller" et stykke nedover når vannet går. Måtte legge meg ned ved forrige fødsel også, ringte ambulanse og ble kjørt til sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå