Gå til innhold

vondt i brystet/hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har en del vondt i brystet/hjertet. Det hogger til, og det er vondt for han å trekke pusten. Noen som vet hva det kommer av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte noe muskulært...hvertfall det jeg har lært..at man får et slags "sting"....

Skrevet

Det kan jo skyldes så mangt. Som regel ikke noe farlig, men brystsmerter skal jo sjekkes opp.

Selv unge (nå vet jeg ikke hvor gammel kjæresten din er da :-) kan jo få hjerteinfarkt eller blodpropp i lungene. Eller perikarditt (betennelse i hjerteposen), pleuritt (betennelse i lungesekken), pneumothorax (punktert lunge).

Skrevet

Han har det bare innimellom. Og det er sikkert noe alle har... Men jeg synes det har blitt litt ofte i det siste, og det er nok ganske vondt. Ekkelt å se på : (

Skrevet

Det høres jo betryggende ut at han ikke har fått dette akutt.

De tilstandene jeg nevnte er jo akutte ting.

Skrevet

Høres også ut som "sting" for meg. Det er vondt et kort øyeblikk. Vondt å puste inn og må liksom over et "knepp" før det slipper. Det er muskulært.

Men dersom han blir tungpustet/kortpustet og føler seg "uvel" under anfallene ville jeg kontaktet fastlege. Eller får vondt i ve.skulde/arm eller samtidig har magesmerter.

Skrevet

Det er ikke farlig, jeg har det samme.

Legen forklarer det slik at det som skjer er at hjertet slår et dobbelt slag/hopper over et slag og kommer litt i urytme, det er ikke farlig, men helt normalt.

Det kan også være musklaturen rundt hjertet som er anspent.

Skrevet

De kan også være for mye magesyre som gir slike smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...