MissAntrop Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Som skal dømme andre for at de har barna sine i barnehagen, for at de prioriterer feil, for at de lar andre passe barna i flere timer, ja til og med sover over hos andre når de er små??!! Ikke sukker, ikke smake på noe av det vi voksne spiser, ingen tv... Ser dere overhodet ikke nyanser i dette??? INGEN skal fortelle meg at jeg er en dårlig mor fordi jeg jobber 100% og av og til lar datteren vår sove over hos besteforeldre. Jeg vet hun har det bra og jeg vet også at barnas fornøydhet og tilstand ikke må ha sammenheng med verken antall timer i barnehagen eller timer borte fra foreldre. Snakk om å være hysteriske bedrevitende og skinnhellige! Åh, godt å få det ut!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Folk vet vel selv hva som er best for seg og sine. Men det må ve være lov å mene noe annet enn deg uten å være bedreviter og skinnhellig? Syns mange her inne er alt for nærtagende og tolker alt som angrep.
MissAntrop Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2008 Joda, men når det kommer det ene innlegget etter det andre og det overhodet ikke er nyansert så synes jeg det grenser til det latterlige. Folk må få mene hva de vil, det er jeg helt enig i, men ingen skal fortelle at man prioriterer feil når man ikke gjør det som de selv synes er best for ALLE barn. Skjønner?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Joda, men hvis du gjør det som er best for deg/dere så skjønner jeg ikke hvorfor du lar deg provosere. Er jo mange rare innlegg her inne ;-)
lillegutt mars o7 Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Har noen her inne kalt deg for en dårlig mor? Det var ikke snillt gjort! Ikke la deg provosere av alt,så får du det nok ltt bedre=)
blåbæret Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Heldigvis for de som har bhg. plass at jeg jobber 100% - de hadde jo ikke hatt plassen uten ansatte i bhg....
lenej :o) Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 enig med deg spetakkel.. selv om folk har forskjellige meninger, så må man kunne respektere dem for det. man trenger jo ikke å tro hvert innlegg om sånne ting er et personlig angrep på dem selv.. kansje bare HI på slike innlegg trenger å få en bekreftelse på det hun gjør er rett/galt, eller no sånt?
meg & to små vampyrer Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Syns mesteparten av de bhginnleggene kommer fra litt lett vibrerende mødre som er veldig sikker på at å være hjemme med små barn er det best for dem og alle og må overbevise alle andre om at dette er løsningen også¨for de.. Jaja. Lite nyansert er det. Og hvorfor er de så opptatt av at alle skal gjøre dte samme som de?
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Jeg er en sabla fantastisk mamma, ektefelle og husmor. Point c'est tout! Men jeg tror ikke at slike som meg dømmer andre sånn du oppfatter det. Vi er faktisk ganske klar over at vi er i mindretall, og at det er politisk ukorrekt - og økonomisk/pensjonsmessig selvmord - å være hjemme med barna. Og er vi i det nærtagende hjørnet kan vi nok la oss irritere over generaliseringer som at vi er ressurssvake og uutdannet. Noe som oftest ikke er tilfellet. Jaja. Jeg håper det var godt å få ut frustrasjonen, og at du nå evner å være fornøyd med egne valg. Jeg kaller deg ikke dårlig mor for de tingene du nevner. Jeg reserverer slike betegnelser til de tilfellene hvor det er snakk om alvorlig omsorgssvikt. Men nå må jeg stikke og handle litt økomat her altså....:-)
MissAntrop Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2008 lenej - det var noe av det mest idiotiske jeg har hørt! på hvilket grunnlag kan du si at du tror jeg søker bekreftelse på det jeg gjør?? Om jeg hadde trengt det så er vel dette det siste stedet jeg hadde ventet å få det.
AnonymMamma Skrevet 12. januar 2008 #11 Skrevet 12. januar 2008 Enig med deg hovedinnlegger.. Eg har en teori om at de som er hjemme med ungane sine idag ofte er late og arbeidssky. Gud forby å si det høyt her inne men d mener jeg. Av de erfaringene jeg har høstet later jeg til å tro at dei fleste som går hjemme for å oppdra ungane sine sjølv i dag sjelden er å se i en 100% stilling særlig lenge. Det er ikke normalt å være hjemmeværende idag. Med mindre du vil leie bolig og tar til takke med nøktern livstil. Eg tipper det gagner mine barn og ha to inntekter et fast sted å bo.. En deilig hytte vi kan være på om sommerene og vinteren.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #12 Skrevet 12. januar 2008 Ha ha, late og arbeidssky? Jeg har hatt 9 mnd ulønnet permisjon med begge to, men har ellers jobbet hele livet. Høres mer ut som om du er misunnelig på at andre får det til.
scoobidoo Skrevet 12. januar 2008 #13 Skrevet 12. januar 2008 Enig med HI! Unødvendig mye "skittkasting" både den ene og den andre veien...
Sabina og gjengen Skrevet 12. januar 2008 #14 Skrevet 12. januar 2008 Jeg tror det er mange som tenker at dersom man lar ungen smake på godteri en dag så gjør dem det sikkert hver dag, hvis ungen sover en natt hos besteforeldre/elle andre så gjør dem det sikkert hver helg osv.. Men folkens, det handler ikke hva man gjør hver dag, men en gang iblandt.. Vi voksne spiser kanskje usunn mat innimellom, i jula spiser vi masse, vi har kanskje en dag innimellom vi propper i oss godterier, eller en kveld vi er på byen og tar en øl eller to.. Dette er ikek ting man gjør hver dag selv om man nevner at man har gjort det.. Kanskje vi til og med må ha barnesetet forovervendt en gang fordi det faktisk ikke gikk å feste det bakovervendt i den bilen man kjørte den dagen, men det handler ikke om den ene gangen, men det vi gjør til vanlig.... Tenk litt over det alle dere som rakker ned på andre for alt mulig rart, har aldri dere dager som dere gjør noe dere aldri ville gjort hver dag?
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 12. januar 2008 #15 Skrevet 12. januar 2008 Ingen har rett til å dømme andre, alle tar sine valg. Jeg har valgt å jobbe men er nå sykmeldt, sønnen min går i bhg, og han overnatter hos besteforeldrene og tante og onkel av og til også, Jeg ser fordelene med det at han overnatter også jeg,. Han blir ihvertfall ikke redd for å ligge borte hos noen. Ingen er dårlige mødre fordi de velger at barna kan få være hos besteforeldrene litt heller eller at de går i bhg. Enn får respektere hverandre for de valgene enn tar enda det ikke passer for enn selv. Så dere som velger å være hjemme med barna deres og aldri ha barnevakt ikke døm de som velger det, for de som velger det har gjort det de føler er best for sine barn, og samme sier jeg til de som velger å ha barnevakt en gang i blant og har barn i bhg ikke døm de som velger å være hjemme med barna og ikke ha barnevakt. Alle gjør sine valg.
AnonymMamma Skrevet 12. januar 2008 #16 Skrevet 12. januar 2008 Eg??? Me tjener nærmere to millioner i året til sammen så me kan om me vil. Vi har heller begrenset plass ( fridag) over lengre tid enn dank heime over fleire år.
___ Skrevet 12. januar 2008 #17 Skrevet 12. januar 2008 Etter min mening vet foreldrene ofte ikke hva som er best for deres barn. De aller fleste ønsker det beste for barna sine, men mange ganger vet de ikke hvordan de skal få det til eller hva som faktisk er best. (Gjelder meg også.) Andre ganger vet de faktisk at det de gjør ikke er det beste for barna, men det å rette på det krever for mye av dem. Etter min mening er det derfor bra at folk her inne sier ifra når de mener andre gjør ting som ikke er opptimalt for ungene. At det noen ganger fører til at foreldrene får dårlig samvittighet er en god ting. Det fører kansje til at de gjør et nytt forsøk på å forbedre noe. Vi må likevel huse at det ikke er sikkert at alle rådene og meningene her inne er like gode. Hva man vil høre på er opp til den enkelte, men får man dårlig samvittighet bør man tenke seg om.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #18 Skrevet 12. januar 2008 Selv o jeg er av de som har mulighet og lyst til å være hjee med barna mine og jobbe deltid for å få mer tid med dem så dømmer ikke jeg andre som velger anneledes i hvertfall. Får være opp til hver enkelt..og hver enkelts ønsker, karriere valg og økonomi. Prøver å holdet et normalt sundt kosthold, men de får da smake på det meste av mat, kaker og gode ting når det er helg og vi koser oss med sånt. PÅ begge sider i familien så er det kun normalt slanke mennesker, ingen er helsefriker på noe måte... Vi tror på den "gyldne middelvei"..hva andre gjør får være opp til dem... Men er enig i at det er endel skinnhellige drittfolk her ja... Men reagerer hvis noen sender bort ungen hver jævla helg i tillegg til at de jobber fulltid+ , drikker seg berusa med unger i hus, nedprioriterer sikkerhet i hjem og bil...da kan jeg GODT slenge med tastene ja...det får de tåle da!
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #20 Skrevet 12. januar 2008 Ja, det er jo deres valg, men å kalle andre arbeidssky blir jo like tåpelig som å kalle noen dårlig mor.
lenej :o) Skrevet 12. januar 2008 #21 Skrevet 12. januar 2008 magica, hissig idag? les nå det jeg skrev en gang til.. jeg skrev at kansje de som legger ut innlegg om alt fra sukker og bilstoler trenger en bekreftelse. at de lurer, og er ute etter andres erfaringer. jeg skrev jo "HI av slike innlegg". altså, disse innleggene du nevner. skjønner? mente ikke denne tråden din, men de som legger ut tråder om tema. må du ha det inn med enda mindre te-skjeer?
lenej :o) Skrevet 12. januar 2008 #22 Skrevet 12. januar 2008 haha, anonym mamma... får eg lov å svare deg der? eg er ikke lat, eller arb,sky. er hjemem med mini fordi jeg ikke får jobb her. ikke noe fast da. prøver ås godt jeg kan å tjene penger på ting jeg jobber med selv, her hjemmefra, i tillegg, så skal jeg jobbe så mye jeg kan når vi en gang får bhg.plass.. du kan da ikke kalle folk sånt, uten noe grunnlag? og vi har hus, svært hus, som vi eier selv, jeg går hjemme uten fast inntekt, ikke har vi bare en hytte, men 2!! og båt, 2 biler og campingvogn. og dette har vi arbeidet for å ha. sånt får man ikke av å være arb.sky og lat... og ikke har vi 2mill i året, vi lever på min kjære sin inntekt på rundt 300 000kr i året.. men klarer oss fint, uten å "ta til takke med nøktern livstil." som du så fint skrev...
Loglady Skrevet 12. januar 2008 #23 Skrevet 12. januar 2008 Poenget er: Å påstå at de som jobber gjør det fordi de ikke ønsker å være sammen med ungene sine, er like usaklig som å påstå at de som er hjemme med ungene er arbeidssky.
MissAntrop Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #24 Skrevet 13. januar 2008 Det var ikke det du skrev, og den teskjeen din kan du prøve selv. Du skrev, " kansje bare HI på slike innlegg trenger å få en bekreftelse på det hun gjør er rett/galt, eller no sånt?" Når du skriver det "HUN" gjør oppfatter jeg det som du henspeiler på meg og det vil jeg ha meg frabedt! Om du vil hevde deg over andre mødre her inne så finn andre enn meg sier jeg deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå