Gå til innhold

Noen som har planer om å reise i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har planer eller erfaring med å reise i permisjonstiden.

vi har tenkt på å reise når samboer tar permisjonen sin men vi er litt usikre på hvor vi skal eise. Tenkte å reise litt langt når babyen er ca 6 mnd. Reise tl thailand eller karibien.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi skal snart reise med snuppa og være borte 1 mnd (Phuket, Thailand).

Jeg har vært i Thailand flere ganger før vi fikk barn, men dette blir første gang for samboer og første gang med babyen.

Kan skrive et innlegg når vi kommer hjem igjen (i begynnelsen av mars) og fortelle om våre erfaringer som dere kan se på hvis ikke dere allerede har reist da.

Vi har forberedt oss godt, snakket med andre som har vært der med baby og lest mye.

Det meste lar seg skaffe på Phuket, lenger ned har jeg skrevet et innlegg med linker til steder man kan få leid bilstol, vogn, redningsvest etc. Bleier på supermarked etc. Hotellene ordner som regel med barneseng om man spør. Thailendere er meget glad i barn og ekstremt hjelpsomme. Barn er velkomne overalt og gjenstand for stor oppmerksomhet i Thailand.

Det som er det viktigste å tenke på er:

-MYGGNETT

-VARMEN/SKYGGE/SOLKREM

-VÆSKE/DRIKKE

-HÅNDHYGIENE/HÅNDSPRIT/ANTIBAC

Vi kommer nok til å skrive et innlegg når vi kommer hjem og dele våre erfaringer. Hvis det er til Phuket dere vil og dere ikke har reist ennå når vi kommer hjem 2,mars, så kan dere jo lese hvordan vi har hatt det i Thailand. Et annet tips er å lese innlegg her på reisedebatten som er skrevet tidligere. Mange som kommer med gode råd. Star tour har også laget en barneside på sine sider med råd og tips til fly/bagasje etc med små barn.

Å reise med en liten baby kan virke som mye styr og kaos. men jeg tror det blir verdt det når man kommer fram og får masse tid og ro til å kose seg sammen uten å måtte lage mat, vaske klær, handle etc.

Skrevet

Hei. Vi var 6 uker i Thailand i fjor i pappa permisjonen. Det var fantastisk. Vi reiste med 4 barn i alderen 9, 5, 2 og 9 mnd. Flyturen gikk kjempe fint. Reiste med KLM fra Amsterdam til Bangkok om natten. Vi var 2 uker i Hua-Hin, 2 uker på Koh Samui og så 2 uker igjen i Hua-Hin.

Vi fikk kjøpt det meste der nede som bleier, våtservietter ol. Jeg hadde med grøt. Du kan få tak i nestle grøt der, men med en annen smak og konsistens så jeg var glad jeg hadde med egen grøt. Ellers spiste jenten vår mat på restaurant og masse deilig frukt som de har der nede.

Vi koste oss med mue bading, is og late dager. er kjempe glad for at vi reiste.

Skal reise ned igjen nå om 1 uke til Phuket(19 jan) og være 1 mnd! Gleder oss masse!

Lykke til med planleggingen.

Skrevet

Vi reiser til Thailand i februar vi... for to uker denne gangen... Reiser til Karibien til sommeren.. på cruise.. har et vennepar som er der nå.. tror nok det er en kjekk måte å reise på med små barn... bor i et rom hele cruiset og får sett nye steder hver dag! Og leder oss veldig ihvertfall!! Deilig å kunne være masse sammen i permisjonstiden.. bort fra mass og kjas i en ellers hektisk hverdag!

Skrevet

hei! vi planlegger reise i 3mnd i pappaperm/ferie tia. Det store spørsmålet har vært hvor vi skal reise. ALternativene har vært Thailand, karibia og Mauritius. per i dag sitter vi igjen med Thailand og Mauritius. Har fått et tilbud på å leie et hus i Krabi, men er blitt litt usikker på om vi skal låse oss til et hus i hele perioden. Blir litt dyrt...

Har et vennepar som var i Karibia i fjor, de var veldig fornøyd, men hadde valgt ei øy som lå litt utenfor allfarvei og dermed ble det litt vanskelig å få tak i daglige varer og nødvendig babyutstyr. vet at kriminaliteten på enkelte av øyene også er veldig høy noe som sikkert er en konsekvens av høy arbeidsledighet. Dette var vel noen av årsakene til at vi valgte bort Karibia i tillegg til at det var enklere å få tak i hus/leilighet i Thailand og på Mauritius.

Når er det dere planlegger å reise?

Kathrine

Skrevet

Vi vet ikke helt men rundt omkring sept/ oktober eller november.....har lyst til å reise i ca 6 uker. Da er hu littla ca 7 mnd i sept. Karibien høres ganske deilig ut ja....vet ikke hvilke tid på året er best å reise dertil.kombinere med litt cruise og litt usa kanskje.......Når skal dere reise? hvor gammel er babyen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...