Gå til innhold

Bordplassering og skilte foreldre med stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine er skilt, og ikke på talefot.

Pappa er gift på nytt, og har en datter på 9. Og vi tenkte å ha langbord. Men kan jo ikke plassere foreldrene mine ved siden av hverandre.

Og kona til pappa da?

Er det noen i samme situasjon som kan hjelpe meg. Aner ikke hvordan jeg skal løse dette,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i litt samme dilema, men så fikk ikke pappa kommet. Jeg ble litt glad... Vi satt i hestesko.. men jeg hadde tenkt til å sette slik, begynner bare i den ene enden. min stefar, min mor, svigerfar, brud, brudgom, svigermor, min far, min stemor, og da setter du ev datteren til faren din ved siden av stemora di. Det var en måte jeg fikk foreldrene ett stykke far hverandre. Og min stemor kjente bare farfaren min så da syntes jeg det var greit å sette ho ved pappa og farfa.

Jeg snakket også med mamma på forhånd at jeg var redrd de skulle ødelegge dagen med krangel, stygge blikk.. for de hadde ikke sett hverandre på mange år. Jeg fikk mange unødvendige bekymringer i løpet av mnd før.

Lykke til!! Håper dere får en flott dag! Det viktigste er å slappe av og la noen andre ta styringen!!

Skrevet

synes det er tåpelig om de ikke kan sitte ved siden av hverandre for noen timers skyld!! selv om de ikke er på talefot :(

jeg var i bryllup der brude foreldre var skilt og de satt ved siden av herandre og de som de var gift med satt sammen med de andre...

er ikke lett den bordplasseringen sliter selv, selv om ikke mine foreldre er skilt.....

Skrevet

Jeg tenkte at det sparte mamma og pappa for ubehag, og jeg tror jeg ville tenkt på det under hele middagen. Mamma hater pappa og kona for de ikke ville ha noe med meg å gjøre etter at han traff ho. Jeg har tilgitt han og vi blir nå gradvis kjent.

Ett annet altenativ er å ha forlover ved sin side??

Jeg plaserte venner sammen og familie som kjente hverandre, ho som vi hadde bryllupet hos sa at det er ikke en dag folk skulle bli kjent. Så en fin måte å slippe stillheten på er å sette folk sammen med de de kjenner. Men også passe på at alle de høylytte havner på ett sted og de litt stille på et annet sted. :)

Skriv alle navnene på post it lapper, gutter en farge og jenter en annen. Da er det litt lettere å flytte de rundt.

Skrevet

Vi har samme dilemmaet og kommer til å løse det slik:

Stefar, Brudgommens mor, Brudens far, Bruden, Brudgommen, Brudens mor, Brudgommens far, stemor. Vi lager en ekstre utstikker, sitter i en slags Pi, en hestesko med utstikker om du skjønner...

Sjekk her - det er regler for slikt - heldigvis: http://www.bryllupsweb.no/bordplassering.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...