Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Jeg gikk på p-pillen Cerazette men blødde nesten hele tiden, med noen få opphold nå og da, så jeg bestemte meg for å slutte når jeg hadde brukt opp pakken. Så sluttet jeg og blø og jeg bestemte meg for å vere pillefri en stund til syklusen hadde kommet i rute og sånn. Men nå har jeg ennå ikke fått mensen og teite meg husker ikke når mensen sist sluttet, men synest å huske jeg hadde sex lørdagen før jul og det er vel ca 3 uker siden nå? Sambo er ikke av typen som er spesielt gla i kondom (ikke jeg heller for den del) så har blitt litt uforsiktig hoppe av i svinge og div. Jeg hadde regnet med å få mensen innen idag eller i morgen, men alt som kommer er hvit utflod....:/ Nå begynner jeg å få angst for at jeg er gravid! Babyen er bare 5 mnd, og planen er å begynne på skole til høsten. Så det passer absolutt ikke med noen baby nå! hverken økonomisk eller praktisk for guds skyld ikke la meg vere gravid... har hatt mensen lignende smerter i en uke nå, men ingen mens har hele tiden tenkt at den kommer vel snart, men nå begynner jeg å lure hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 Har du fått tilbake mensen da eller har du bare blødd mens du brukte Cerazette? For selvom du blødde mens du brukte den, så er jo ikke det mensen og det kan ofte ta lang tid før man får tilbake mensen etter fødsel, spesielt hvis du ammer. Vet om flere som har gått over 1år. Uansett så er den jo ikke nødvendigvis helt regelmessig heller med en gang, verken etter fødsel eller etter man har sluttet med p-piller... Hvis du er veldig redd for at du er gravid, så kjøper du en test og tar den (ville tatt den på morgenen ettersom det slår ut lettest da og du ikke vet helt når du skulle hatt mensen) og vil anbefale kondom til du begynner med p-piller el igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Jeg vil nå virkelig anbefale en eller annen form for prevensjon om du har så angst for å bli gravid! Heller frastå fra sex om ingen av dere liker kondom. Det er vel bedre enn en evt. abort? Vet det ikke var dette du spurte om. Det det blir litt dumt å skive i samme innlegg at du har angst for å blir gravid, men dere bruker ikke kondom fordi ingen av dere liker det. Å du går ikke på pillen.. Men ville nå tatt en test ganske fort. Skulle du hatt mensen i går eller i dag så skal cb være sikker 3 dager før ventet mens. Husker jeg også hadde mens-smerte ca. når jeg skulle ha mensen og til jeg var over 12 uker på vei. Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå