Gå til innhold

inspirert av palmesus og arbeidsfordeling


Anbefalte innlegg

Skrevet

merker av og til at foreldrene mine ( og særlig da pappa) og jeg bor på to forskjellige planeter da det gjelder ting og tang.

 

senest i jula fikk jeg høre at jeg var da noe så voldsomt bortskjemt som lot den stakkars barnefaren ta seg av datteren sin og skifte bleia hennes. stakkar gubben jobber jo og det gjør ikke jeg...

 

øhmmm.

1. det var ingen arbeidsdag den dagen

2.hvem har ansvaret for barna de aller fleste timene i døgnet?

3.hvem var med på å lage dem?

4. hvilket årtusen lever vi i?

 

trenger jeg si at jeg ble litt provosert? herregud, det er da hans barn også og en av tjue bleier må han da klare å gjøre noe med uten at jeg skal være bortskjemt.

 

mye mulig jeg er urimelig, men jeg liker ikke å bli kalt bortskjemt og noe likestilling bør det være

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Da har vi nok samme syn på ting ja :o)

 

Enig med du!

Skrevet

Enig med du her også !

 

Men har nok vært heldigere med far enn deg; her skifta bestefar på 71 bleier på ungen ved første hjemmebesøk- 5 dager gammel, fikk beskjed om at han hadde klart det på meg så han skulle nok klare det på denne også ;-)

Hører med at han ropte etterhvert da- etter å ha oppdaget at jeg ikke hadde tøybleier og plastsnipp som på 70-tallet ;-)

 

Gjest irismor
Skrevet

Synes ikke du er bortskjemt.

Her var vi begge enige om å få barn (han ønsket seg mer enn meg)

Vi jobber begge 100% så jammen meg må han pent ta sin del av husarbeid og bleieskift. Skulle bare mangle.

Skrevet

Jeg får også høre hvor "heldig" jeg er som har en mann som stiller opp for ungene, og faktisk klarer å vri opp ei skurefille. I tillegg så er jeg selvsagt bortskjemt fordi han alltid lager middag;=)

Skrevet

haha pappa får panikk om jeg ber ham skifte tissebleie. han har jo bare tre egne barn og burde kunne det der, men er oppdratt i den gamle skolen tydligvis.

Skrevet

- de har alle sine sider i den alderen også ;-) får kanskje legge til at han ikke kunne forstå hva jeg skulle med oppvaskmaskin... såpass måtte jeg da kunne gjøre- var da fulltidsstudent med to barn, deltidsjobb og en mann som var svært lite hjemme ...

Han har imidertid et atskillig nærere forhold til ungene enn øvrige besteforeldre som sitter mer på stas når de er her..

Skrevet

Hehehe....

jeg har ikke fått høre at jeg er bortskjemt, men at mannen er så flink!!( fordi han kan være alene med lillegutt noen timer, skifte bleier, bade han, leke med han osv.) For mannen min og meg så er jo dette helt naturlig, mens andre syns han er så flink. Er jo litt flink jeg også da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...