Gå til innhold

Er jeg en dårlig mor hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gir snuppa på 4 uker litt mme på kvelden før hun skal legge seg?

Jeg har nok melk i massevis, men noen ganger er hun helt umulig på kvelden. Hun vrir seg rundt som en mark og er av og på puppen 1000 ganger før hun blir ferdig å spise, og det er veldig slitsomt.

I tillegg svelger hun mye luft når hun holder på slik, og må plages med dette på natta..

På dagtid er hun mye roligere, og hvis hun er umulig er det greiere takle enn sent på kvelden når alle skal i seng.

Og... kan jeg gi henne nan?

Eller er det sånn at alle gulper av den? Vil bare at hun skal ha det bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ingen dårlig mor nei, men hvorfor vil du gi mme? Er det for å ikke puppe henne? Altså gi flaske i stedet? Dersom du har nok melk, kan du ikke pumpe deg da? (Jeg er personlig redd for at melkeproduksjonen skal gå ned dersom en først begynner med mme og ikke ammer hele tiden nemlig...)

Ellers ett lite tips som funker for oss når hun blir så urolig...: Sett deg slik at hun ser tvn når hun ligger på puppen. Da roer i allefall lillejenta vår seg. Så når hun da har roet seg og fått godt tak så slår jeg av tvn.... Men ikke sikkert det funker på andre.... Verdt ett forsøk vel.

Skrevet

bare prøv du. du kjenner babyen din best og vet hva som er best. her får hun bare mme fordi hun nektet å ta pupp. lykke til!!!

Skrevet

Seriøst...blir litt provosert av sånne idiotiske spørsmål... du skjønner selv at du ikke er en dårlig mor pga det vel???? Hva med alle de barna som får mme fra først stund?? Er mødrene deres dårlige alle sammen da eller?? Føler du for å gi mme så gir du mme... Og nei, alle unger gulper ikke av nan.

Skrevet

Lån en elektrisk pumpe på hs eller sykehuset og pump i stedet og la mannen gi på flaske, så får du hvilt litt.

Skrevet

jeg fullammer, men de få gangene jeg har gitt mme, hAR jeg gitt hipp. nan ble litt sterkt for magen til vesla. men som de over her sier, hva m å pumpe og gi flaske?

Skrevet

Jeg følte at jeg hadde rikelig med melk til han, men opplevde ofte at på kveldene ville han henge i puppen. Fikk råd fra helsesøster om å prøve å gi han mme, da det kun være at han fikk lite mat. Begynte å gi han mme rundt kl 18-19 på kveldene og han ble en helt ny gutt, var da storfornøyd på kveldene, fikk pupp før han la seg for natten. Har brukt nan hele tiden, og den funker veldig bra for oss.

Skrevet

Nei, du er ikke en dårlig mor. Iallefall kan ikke vi andre bedømme det ut i fra hva slags mat du gir ungen din.

Ville nok også prøvd å pumpe sånn at pappan fikk gitt en flaske og du fikk hvilt deg litt. Prøv det først, og så se an hvordan det går.

NAN funker fint for oss, sønnen min får det, og gulper sjelden. Men der må du nesten bare prøve deg fram

Skrevet

Nei det er du ikkje, men det er ikkje sikkert det hjelper

Melkeproduksjonen kan gå ned, men er du obs på dette så kan du oppregulere den igjen ved å amme meir

Denne småspisinga på kvelden kan gå over. Mallo var og slik, men det blei betre når ho vart eldre.

Luft kan ho få av flaske og, noen reagerer veldig på dette. Så det er ikkje sikkert det problemet gir seg. Magevondt kan ho og få av mme

Eller ungen blir mett og god, sover tungt og godt og har det bra.

Det er bare å prøve så ser du om det hjelper eller ikkje, og om det hjelper dåke. Alle tinga eg nevnte over var ikkje for å gi negativ feedback i forhold til det du vil velge. Men det er ikkje alltid at mme fikser alle problemene på kvelden, selv om det hjelper for mange.

Når mallo var mindre så var det vanskelig å legge ho før tolv-eit tida. Ho var våkna mange ganger og ville spise. Me prøvde mme, men det hjalp ikkje for oss.

Skrevet

herregud for et latterlig spørsmål!!!

jeg har ikke hatt melk siden fødselen av jeg, kun den råmelka helt i starten, så tillogmed på sykehuset da jeg lå på barsel måtte vesla mi få mme! Og nå er ho 3 uker, og ho får _kun_ mme. Skal jeg si til meg selv at jeg er en dårlig mor jeg da eller?

NEI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...