Gå til innhold

hvormange har barn over tre år som bruker bleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

en hører liksom altid om de som slutter tidlig ...

men er nok flere en min som nekter påtte og do ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi ble 3 i slutten av desember og bruker bleie enda.

Men hun tisser på do og potta da hun er hjemme men vil ikke tisse på do til dagpappaen enda. Men regner med at hun er helt tørr til sommeren.

Jenta til søskenbarnet mitt var vel nettopp fylt 2 år da hun var helt tørr.

Skrevet

Ja min! Hun var 3 i oktober og vil ikke høre noe særlig snakk om potta. Og i allefall ikke do! Ikke tale om :o(

Skrevet

eldste min er 4 år nå, og sluttet helt med bleie når hun var 3,5 år, bruker nattbleie enda,,

Noen er tidlig og noen er litt senere, sånn er det med det meste med barn

Min nektet å bæsje på do , og bæsjet i buksa hele tiden,, men hun tisset lenge på do før vi fikk henne helt til å slutte...

Hun min krever litt egne metoder for at hun skal forstå enkelte ting,, hun må se at ting henger i hop visuellt

det vi gjorde var å bruke belønningssystem på bæsjing på do,,

hver gang hun bæsjet på do, fikk hun en Magnet puslespillbrikket på tavla si,,

og når et puslespill (6 brikker) var fullt , fikk hun en belønning,,

Brukte masse ros også,,,

Det funket her etter en laaaaaang stund, men nå går det fint...

Lykke til med dotreningen,,, han slutter nok til slutt...

Skrevet

hihi ja han nekter å høre snakk om do og påtte .... så hoper han i allefall gir seg til sommeren lol ..... broren var 3,5 år når han sluttet tevert med natt og dagbleie så hoper han heller venter til han er klar jeg og da slutter helt med bleie .. maser i allefall ikke på han

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jenta mi fikk det plutselig for seg i august, at hun ikke brukte bleie mer (hun ble 3 i september)

Har prøvd og spørre om ho skal slutte med bleie på natta, men det er ikke akutellt....

Skrevet

børdi:

gutten vår er akkurat som jenta di var... Har tissa på do siden i sommer, men nekter å bæsje på do/potte. Han bæsjer kun i truse eller bleie, men sier ikke ifra før etterpå, så om han har truse nytter det ikke sette på han bleie for at han skal bæsje i den.

Hvor lang tid gikk det fra jenta di tissa på do til hun bæsja der også? I bhg vil de ha på han bleie, tror ikke de har tid til å følge opp med do og masing (han må passes på selv om han er flink å går på do selv, eller roper på en voksen (hjemme)

Men må innrømme at vi ga opp den bæsjinga på do... Nytta ikke med belønning heller på han.

han ble tørr på en uke, men etter 4-5 uker med vaske av bæsjetruser og bukser flere ganger pr dag, ga vi bare opp. Jeg orket det ikke lenger, måtte ta meg av lillebror også (som da var 3 mnd)

Har du noen tips å komme med til meg????

Skrevet

Min er snart 3,5 og bruker fortsatt bleie. Han er flink å tisse på potta og doen i perioder og går med truse og er så stolt, men andre perioder tisser han seg ut heile tida og då vil han heller bruke bleie. Bæsjing på do eller potte nekter han!

Skrevet

Når er det vanlig å starte med pottetrenig?Og dotrening?

Skrevet

Eldste brukte bleie til han var litt over 3år, var vanskelig å få ham til å slutte når han var i barnehagen, måtte bruke ferien på å få ham helt tørr..han begynte å gå på potta da han var 2år..men klarte ikke ha helt styring på det før han var ca 3år og 2mnd.

Skrevet

lurt å starte litt i 1- 1 1/2 årsalderen, ikke at de skal slutte med bleie da, men slik at de får lang tid til å venne seg til potta/do... Vi har kjøpt Ficher Price Royal Potty til 2åringen for å gi henne ekstra inspirasjon til å tisse og bæsje på potta..den er populær her...2åringen er ivrig og går på potta ofte..men enda en stund før hun er moden for å slutte med bleie, jeg stresser ikke..det kommer nok når hun er moden...hun veit hvor potta er og hva den skal brukes til og bruker den når hun rekker det/husker på det.

Skrevet

solfrøken...

Med trollet her funket det med belønningssystem på dogåingen som sagt,, + at vi roste henne opp i skyene når hun bæsja på do,,

vi slet leeeeeeenge med at hun bæsjet i trusa , eller hun skrek sånn når hun måtte bæsje og blånektet å sitte på do eller potta og gjøre det, men ville ha på bleie,,

vi tok på henne bleie når hun måtte bæsje en periode, men så tok vi bleia helt vekk(bortsett fra natta) og brukte kun belønning og ros,,,,

Snakket med henne på forhånd og sa at nå er du så flink til å tisse på do, og at vi er sikker på at du klarer å bæsje på do også...Fordi du er blitt så stor og flink...

Og hver gang du bæsjer på do skal du få en brikke på tavla di, og når du har fullt puslespill får du en belønning,,

Og når du slutter helt å bæsje i trusa, og går på do hver gang, skal du få en stooor premie...

(så fikk vi henne til å gjenta det)

- ble endel uhell i starten, men det rettet seg til slutt...

Lykke til , han slutter til slutt,, :-) klem

Skrevet

Gutten min ble 3 i midten av desember og nekter å gå på do...jeg har gitt litt opp i grunn, aner ikke hva jeg skal gjøre for å få ham til å ville gå på do...

Skrevet

Han blir nesten krakilsk om han ikke har bleien sin på hvis han kjenner han må tisse eller bæsje - han nekter å sitte på potte eller do når han kjenner at han må tisse/bæsje, men kan godt sitte litt på do ellers...bare for å sitte der, kommer aldri noe....har vel tisset på do tre ganger over et halvt års tid eller noe sånt. Har prøvd med klistremerke-belønning, men det hjelper ikke. Det kommer vel når det kommer, men det er en liten trøst syns jeg...han er såpass stor nå at det hadde vært på tide å slutte med bleien, ja:o/

Skrevet

Jobber med saken her også. Han ble 3 år i desember...

Han tisser på do, men bruker hovedsaklig bleie likevel. NEKTER å bæsje på do. Blir helt hysterisk.

Lar han gå uten bleie hjemme, men ikke i barnehagen. Håper det går seg til snart.

Skrevet

Ja, får satse på det..."bra" det ikke bare er vi som sliter med dette;o) Føler seg av og til som den eneste, når "alle" jeg kjenner har barn som sluttet med bleien tidligere....;o/

Skrevet

I barnehagen er det nå bare han og bestekompisen som bruker bleie på stor avdeling (3 til 6 år) Jeg tror at hvis kompisen slutter, så slutter han også..

Han kan hvis han vil, men er sta som et esel :-/

Skrevet

Tror det er litt sånn her også - trassalderen er ikke den beste å prøve å få ungen til å slutte med bleie på har jeg funnet ut;o/

Skrevet

Nei, det er en uheldig kombinasjon :-/ Tror uansett han har sluttet i løpet av sommeren. Er jo stress nå i barnehagen å slutte med dress, bukse, strømpebukse og hele pakken..

Skrevet

Eldste gutten min var 3 år og to mnd da han sluttet, da sluttet han på dagen og natta samtidig, omtrent uten uhell, han var helt klar!

Mellomste sleit litt mer, han var redd for å dette nedi doen og satt helt anspent og holdt seg fast, ikke lett å bæsje da... Men etterhvert følte han seg trygg på et sånt barnesete, da sluttet han også på på både natt og dag samtidig. Men han ble 3,5 år før han var klar. Stresset aldri noe med det jeg, er jo ingen som fortsetter med bleie til de begynner på skolen, det kommer naturlig når de er klare. Mine var kanskje "gamle" da de sluttet, men til gjengjeld gikk det helt problemfritt, helt uten mas og strev, og nesten helt uten uhell :-)

Skrevet

Vår gutt ble 3 år like før jul. Har ikke vært interessert i å slutte. Så vi har ikke pusjet på. Hvis jeg ser at han skal bæsje spør jeg han om han vil sitte på do, men han sier alltid nei. Kommer vel iløpet av sommeren håper jeg.

Skrevet

Nå har min gutt uten bleie siden i dag tidlig og har til og med tisset på doen på butikken ;-)

Hvis han bare hadde sluttet med den bæsje-fobien.

Skrevet

Da er han jo kjempeflink! Her virker til og med tissingen på do umulig å få til...

Skrevet

6 av 8 barn i bhg til sønnen min somfylte år i fjor bruker fremdelles bleie. Han er blant de som ikke har sluttet. Tremenningen hans som blir 4 i februar har heller ikke sluttet. Guttungen min har begynnt å gå på potte men de vil ikke følge det opp i bhg så vi får prøve mest mulig hjemme så kanskje de skjønner det at han kan prøve i bhg også

Skrevet

Gutten vår sluttet litt før han var 2 år, gikk kjempefint, han sa i fra og gikk på do og var tørr både natt og dag, så ble jeg gravid og syk og lagt inn på sykehuset og da skar det seg helt for han og han begynte med bleie igjen.

Nå er han blitt 3 år og han sier han vil slutte, men han glemmer seg bort av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...