Gå til innhold

noen som kan hjelpe....ang søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen lignende....

har en gutt på 15 mnd som våkner hver kveld etter han har sovnet. har vært imot gråtekur,men hva nå.

har faste rutiner og han er blid og legger seg frivillig i sengen men kan ikke gå før han sover da blir han hysterisk.dette har vært helt greit tar 5-10min før han sovner og det er jo det jeg bruker på og synge og lese.

Men nå har han begynt og våkne igjen etter alt fra en time til to og er hysterisk går inn og setter meg stille ned og han legger seg momentant til og sove igjen, men da går det ikke fort stort sett 1-2timer .har prøvd og forflytte meg ut av rommet over2uker men så fort han ikke ser meg hylgråter han og 1ny time med sitting vedsiden av senga begynner.hva gjør jeg nå dette er ikke holdbart for meg eller han.noen som har opplevd lignende og hva gjorde dere. er alene med han og har ikke avlastning...skal jeg prøve gråtekur........?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Sånn er gutten min også i perioder. Slitsomt mens det holder på, men godt når perioden er over.

Hvis du føler at dette ikke kommer til å gå over etter en stund,så kan du jo prøve gråtekuren. Men personlig så synes jeg ikke noe om den metoden. Barn i denne alderen har ofte mareritt,og det kan være en av grunnene til at han våkner.

Med oss så hjelper det å ta han opp,trøste og kose,deretter legge han ned og si godt natt. Da sovner han igjen ganske så fort.

Lykke til, vet det er slitsomt,så håper det snart ordner seg. :)

Skrevet

Gutten vår var også sånn en stund. Jeg ble tipset om å kutte dagsoving, og det hjalp.

Han vært inne i en ny sånn periode nå nettopp, og da har det vist seg at han trenger en enda mer solid kvelds enn det han har hatt til nå.

Skrevet

huff. Vi hadde det litt på same måten her for litt sidan. Eg endte opp med at eg tok henne ned på stova, let henne site litt på fanget og drikke vatten frå flaske, og så la eg henne att. Gjorde dette ca fem kveldar, og så var ho tilbake til gamal rutine. Eg veit at dette er mot alle "krav" om å ikkje ta barnet ut frå soverommet osv, men eg orkar ikkje å høyre på alle kloke koner og andre som veit best. Gjer det som du føler er det beste for barnet ditt. Eg ville råde deg til å gi han grøst, og vær ærleg med han og vis dine eigne kjensler (utan å vere brutal sjølvsagt).

Lukke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...