Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Kan noen beskrive smertene litt utover sterke menssmerter??? Føles de muskulært, eller mer som vondt i magen/knip/Kvalme??? håper virkelig på det første.... mye lettere å takle muskulære smerter synes jegh.... men ønsker ærlige svar!! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Det er vanskelig å beskrive. På en annen side finner du det jo snart ut selv:-D For min del var det som å ha diare og sinnsykt med luft i magen, egentlig. En del smerter i hoftene. Men egentlig var det ikke så vondt med rier, synes jeg. Jeg fikk en gutt på 5 kg som satt fast. Når legen måtte ta begge hendene inn og ta tak rundt barnet og dra det ut... Da var det vondt. Etter all sannsynlighet å dømme, så slipper du nok det.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 I åpningsfasen: skikkelig, skikkelig vondt helt nederst i magen. Hele magen strammet seg, men det var kun nederst at smerten satt. Jeg har ikke så sterke menstruasjons-smerter, men jeg kan tenke meg at det minnet om det- bare mye sterkere. I overgangsfasen: riene var i "hele kroppen". Føltes som å bli slått overende av bølger... eller tygd på av en kjempe (høres tåpelig ut, jeg vet!)... ganske ubeskrivelig, egentlig. I utdrivningsfasen: riene var ikke vonde, bare enormt kraftige. Og så sved/brant det noe fryktelig når hodet kom nedover mot åpningen. Glemmer aldri følelsen av "herregud, nå sprekker jeg som et pølseskinn!". Det høres grusomt ut, men jeg overlevde helt fint;-) Sprakk ikke som et pølseskinn heller, bare så det er sagt!
Trebarnsmamma30 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 På meg satt riene bare i korsryggen.. kjente lite i magen. Kjentes ut som sterke krampesmerter som begynte svakt for så å bygge seg oppover til de nådde toppen og ebbet ut igjen.. Følte smertene var like hele tiden, men ble jo mer intense etterhvert. Ble ikke kvalm eller noe, men utrolig sliten etterhvert.. kjente knapt at ungen kom ut pga riene var så vonde da, hadde ikke typiske pressrier heller var bare vondt.. når den var ute tenkte jeg nærmest: når skjedde det da? Plutselig var liksom smertene bare borte og babyen ute..
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Puh, takk! Den hørtes litt bedre ut enn den der: Bli tygd på av en kjempe! he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå