snart mor til 3 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 etter å ha vært hos jordmor første gang denne graviditeten og sittet å hørt på en forelesning på halvannen time om matforbud osv osv begynner jeg å lure litt.. er det egentlig vits i å dra til jordmor??vet jo alt fra før av ang inntak,amming,fødsel osv osv... følte bare at tiden der var bortkastet..vil ikke en lege like greit kunne sjekke at magen vokser korrekt?? vet ikke..bare noe sært ved henne jeg var hos...
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Går bare til lege var hos jordmor en gang men hun var ei %¤"# så jeg sluttet der. Klarer meg fint med bare legen min
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har ikke behov for å gå til jormor, hun sier bare masse jeg allerede vet ifra før. Fødte jo bare for 8 mndr siden. Syntes ikke jormora virket så veldig "oppegående" som jeg hadde håpet på... Hun spurte blant annet om jeg ikke kunne ordne barnevakt til de gangene jeg skulle til henne! Lillegutt sitter jo bare på gulvet å leker, han tar jo ikke fra henne noe av tiden... Sist jeg var der var den siste gangen. Drar heller til legen en gang i blant.
~sjiraff~ Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Går kun hos lege, gjorde det med nr 1 også..
snart mor til 3 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 så du er enig i at det mest sannsynlig ikke er noen spesiell grunn til hvorfor vi skal gå til jordmoren?? tar heller ti minutter hos legen for å sjekke at alt går bra,enn en time hos jordmor hvor man kun får beskjed om hvordan man ikke skal sitte med beina i kryss osv osv... at jeg ikke skal drikke alkohol eller spise sushi veit jeg,og ønsker jeg ikke...trenger på ingen måte foredrag om det... greit så er det fire år siden sist,men kan ikke tro det er såå store forandringer siden sist??ungen kommer vel fortsatt ut av samme hullet?? og puppen skal fortsatt inn i munnen på ungen??? vet ikke...føles bare som bortkastet tid...
ja08 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Jeg synes jordmor er en større fagperson å gå til enn legen, selv om han er flink også. Første sv.skap er helt ulikt dette og jeg har en større bevissthet på hvordan jeg trenger jordmor. Kanskje du kan peile samtalen inn på det du vil vite. Bruk henne slik du trenger, siden du allerede føler deg trygg på det hun snakker om. Det kan jo være andre ting du heller trenger svar på, evt.at du sier du ikke har spml. utover ordinær u.s. Hun tar jo kontrollene du trenger for trygg oppfølging, selvfølgelig slik legen også kan gjøre. Det er vel valgfritt, kanskje det ikke er like god kjemi mellom deg og din jordmor som mellom deg og din lege? Det er jo ditt sv.skap! Jeg synes forresten det var tidlig hun begynte å snakke om amming og fødsel, min jordmor nevnte dette først når jeg var passert uke 36.
Gjest Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Går kun til fastlege, akkurat som jeg gjorde 1. gangen også.
snart mor til 3 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. januar 2008 amminge nevnte hun ikke..det skal hun ha...men fødsel derimot var noe av det første hun spurte om.. hvordan den forje var,og om jeg forventet det samme denne gangen... og hvordan det var mulig at jeg og mannen min var gift...fortalte henne rett ut at "nei,du skjønner vi var i kirken i mai og giftet oss foran presten".. men hvilken kirke var det vi hadde giftet oss i?? det å vite hvilket trossamfunn vi tilhørte var visst veldig viktig... hvorfor er det det?? ble aldri spurt om det sist gang... så ble hun veldig irritert over at jeg ikke kunne svare på hva jeg veide før jeg ble gravid.. syntes ikke vekt har noe med hverdagen å gjøre..så lenge man føler seg bra og er frisk og rask så driter jeg i om jeg veier 70 eller 75 kg?? nei vet ikke.. føler vel egentlig ikke det er så mye jeg lurer på..ikke noe annet enn årsaker evt behandlingsmetoder mot smerter som er svangerskapsrelatert..og det kan jo legen svare like godt på om ikke bedre... men takk skal dere ha skal ringe å avbestille neste time og heller kun dra til legen fra nå av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå