Gå til innhold

Jeg KLØR!!!! Blir gal snart =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klødd i et par mnd nå, og det blir ikke bedre :(

Tok en prøve for 1 mnd tid siden, og fikk da beskjed om at disse var helt fine.

Jm var ikke helt fornøyd, da kløen bare fortsatte, og ba meg om å stikke innom legen, for å få tatt en ny. Jeg spurte da hun ene som jobbet der, om de andre prøvene virkelig var helt bra, og da sa hun, at den ene var i grenseland =/ Hrmf.....? De er vel ikke heelt bra da??

Blir spennende å se hva de nye prøvene sier. Blir jo faktisk litt bekymra for tullemor i magen, når jeg klør hver dag, til jeg blør. Kan jo være skadelig hvis leververdiene blir for høye.....

Noen som har hatt alvorlig svangerskapskløe, og vet om det er andre symtomer jeg bør være obs på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den ufarlige utgaven av kløen, men de ba meg være obs på kløe under fotsålene og inni hendene - det var visst typisk for den farlige varianten som har med leververdiene å gjøre. Du skal vel til kontroll igjen snart så du får vite svaret på de nye prøvene du tok?

Skrevet

Jeg klør noe grusomt inni hendene, og under føttene. Det fortalte jeg til legen og sist..... men han sa ikke noe om det (men han er IKKE noen bra lege da =/) Sikkert det jm reagerte på da, siden hun ville jeg skulle ta en ny prøve.

Skal ikke til legen igjen før 20 Februar, men skulle ringe ned i neste uke, og få prøvesvarene. Skal til Jm og i neste uke, så jeg kan snakke mere med henne.

Takk for svar :)

Skrevet

Bra med jordmødre når fastlegene våre ikke har peil! Høres ut som du er i gode hender. Det er jo svært mange av oss som klør men heldigvis veldig sjelden det skyldes disse gallesyre/levergreiene.

Håper du får svar tidlig neste uke så du slipper å bekymre deg.

Hvis du har sånn ufarlig kløe hjelper det veldig med gammeldagse antihistaminer som f.eks polaramin (ikke farlig for baby). Det finnes medisiner for sånn leverkløe også, eller man kan starte fødselen tror jeg.

Skrevet

Ja, jeg er glad for at jeg får gå til jm annenhver gang. Hun er virkelig god å snakke med, og føler jeg får gode, og korrekte svar fra henne :)

Det der polaramin, er det tabeletter, eller salve? Er snart desperat etter noe som hjelper =/ Har prøvd ulike cremer, og hvitvask, og aloe vera gel, men det hjelper kun 10-15 minutter, så klør det like ille...

Skrevet

Polaramin er tbl på resept. Finnes flere slag som er ok for gravide. (sånne moderne som zyrtec er ikke bra) Man blir trøtt av dem også - så nå får jeg sove litt - utrolig bra. Spør om det dersom det viser seg du har den samme ufarlige kløa - lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for hjelpen :) Skal spørre Jm om hun kan anbefale meg noen.

Skrevet

Jeg har det samme som deg, klør og klør.. Og har påvist gallesyre. Må si jeg er litt overrasket over legen din, at han behandler deg slik. Jeg ringte til min JM på lille julaften og fortalte om kløinga. Da var hun så snill at hun ringte til sykehuset, og ba de om å ta i mot meg for prøver og ultralyd. Kankje du kan gjøre noe lignende?

Jeg fikk beskjed om å ta meg ein kald dusj når det klødde som verst, men det hjelper jo bare på kort sikt..

Så må du være obs på røde prikker i huden.

Tingen er at det blir gjort så lite forsking på farlig svangerskapskløe i Noreg, forskjell til i andre land. Stå på ditt, og forlang alle prøvene du kan få.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...