Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Hvordan gikk dere frem, har gått inn og gitt smokken to ganger nå....skal inn og gi den igjen nå.....men noen tips jeg trenger ?? Hvordan gjorde dere det ???
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Takk for "tipset".....ehe....
NoDoubt Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Har bare et tips og det er at dere ikke må gi dere når dere først har begynt. Da blir det et H å begynne på an igjen.
noche Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 mitt råd er å kutte ut hele den utgåtte metoden der. små barn har ikke begrep om at du forlater de for så å dukke opp igjen...de føler seg kun forlatt. prøv samsoving istedet hvis poden er utrygg. synes det er fælt med den ferber metoden jeg.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2008 Ja, det er sant....noen her som har "oppskriften " på metoden ? Hadde den, men finne den ikke :// Stress dette her.... Men blir nok bra når han klarer og finne søvnen selv tilslutt
noche Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 oppskrift? du trenger ikke det...du er mamma, gjør det du føler er riktig, du kjenner ditt barn best!
SaDa Skrevet 11. januar 2008 #8 Skrevet 11. januar 2008 Den brukte jeg med godt resultat:) Begynn med å gå inn etter 2 min første gang, 5 andre gang osv.. Ikke ta barnet opp. Ro ned, si det er natta evt gi litt drikke og gå ut igjen.. Ikke gi dere.. Vi brukte vel 3 dager her.. Ble tilbakefall da han ble syk like etter, men da startet vi på nytt.. De skjønner fort at om natta så sover vi, da er det ikke mat å få. Lykke til
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2008 Jeg brukte oxo dette på min 1 med godt resultat, men 6 år siden, så husker ikke helt Takk for tipset SaDa
Mamma´n til A og F Skrevet 11. januar 2008 #10 Skrevet 11. januar 2008 Ser barnet ditt er født i juni. Jeg mener trøtte, friske barn bør sovne alene i sin egen seng. Men det er ikke dermed sagt hun skal skrike seg i søvn, men bli trygg på senga si. Jeg tror det er viktig med ro og faste rutiner på kvelden, gjerne bad og en fast sang. Legges i senga våken, sier god natt og går ut. Ved småsutring, lar jeg barnet prøve å finne roen selv. Tiltar gråten, gikk jeg inn og sa, nå er det natt og du skal sove. Noen ganger måtte jeg ta opp og roe( inne på rommet, i mørket) og med en gang barnet roet seg, la jeg tilbake i senga. Viktig å være rolig og trygg på at det du gjør er riktig. Jeg er av den oppfatning at noen barn må lære å sove, som alt annet. Mine barn ble urolig av at jeg satt der. Gjør det du føler er riktig. Lykke til!
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2008 Ja, jg lar han ikke gråte seg halvt i hel stakkar, satt nettopp og ga han litt melk, ga han kos og la han ned i senga igjen.....han gråter, så blir det rolig, så gråter han litt og så roer han seg litt......blir det mye trøster jeg han så klart
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 11. januar 2008 #12 Skrevet 11. januar 2008 Men, dersom du ikke har "oppskriften" er det ikke Ferber du driver med..? Da er det din egen metode. Ferber er spesifikk på minutter, intervaller og utvikling over dager. Dette er viktig for at det skal funke. Og det er utviklet for å ha effekt. Om man skal drive skrikekur på barna, ifølge Ferber, så bør man kanskje forberede seg litt. Google og finn. Jeg er ikke fan, men om du ønsker å benytte deg av den så vær konsekvent og rolig! Jeg sier ikke at du ikke kan bruke din egen fornuft og metode! Men Ferber er Ferber... Skjønner?
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 11. januar 2008 #13 Skrevet 11. januar 2008 BTW Ferber innebærer iKKE trøst, melk og belønning...
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. januar 2008 Ok.....excuse me....Ferber light er vel rett da.....vet at Ferber er viktig og følge.....derfor spurte jeg her.....så light er vel mer riktig inntil jeg har funnet den riktige metoden hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå