Gå til innhold

Ikke kvalm, men


Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

jeg har en klump i halsen som ikke vil forsvinne. Det hender at jeg får denne klumpen i halsen som er så ubehagelig at jeg har lyst til å stikke fingreren i halsen. Dette etter at jeg har spist. Dersom den kommer har jeg den gjerne i maaaange timer etterpå :-(

 

Flere som har det slik og kan komme med råd og kanskje vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter ikke akkurat med klump i halsen, men rett før magen vrenger seg (jeg har kastet opp MYE i dette svangerskapet), så går jeg og svelger på "et hår". Det vil si, det er jo ikke noe hår der, men det føles slik og det gir seg ikke før jeg får kastet opp. Men det med klumpen i halsen vet jeg ikke helt..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjenner meg litt igjen. Har det også slik, jeg tror det er sure oppstøt. Maten sitter fast øverst i halsen liksom , hjelper som regel å drikke et glass kald melk hos meg. Det kan jo hende at det er noe annet hos deg, vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Det er ikke sure oppstøt for det er jeg også plaget med og vet hvordan føles.

 

Nei dette er rett og slett en klump som ligger nede i halsen og irriterer på et vis. Noen ganger hjelper det dersom har kaster opp mens andre ganger så er den der like fordømt!

 

Den har også pleid å forvinne over natta dersom jeg har hatt det når jeg har lagt meg, men i dag er den like jævlig som den var i går kveld :-(

Blir sliten og lei og ikke noe som frister for da blir klumpen bare større... Men jeg spiser jo og håper at jeg klarer å beholde maten, men det begynner å bli vanskeligere å vanskeligere å beholde det jeg spiser..

 

Burde kanskje ta kontakt med legen eller jordmor i morgen, men føler meg som en hypokonder :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du =)

 

Dersom dette plager deg så mye så synes jeg du skal kontakte legen eller jordmor. Selv føler jeg at jeg har enormt mye slim i halsen =/ Kjennes i grunn ut som en klump som sitter fast. Hender det hjelper å kaste opp (ofte har jeg ikke noe valg...), mens andre ganger hjelper ikke det i det hele tatt. Jeg er mest plaget med dette om morgenen, men i dag har jeg hatt denne følelsen hele tiden =/ Ikke noe ålright.

 

Håper du får orden på dette snart!

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det litt slik jeg også, men hos meg innbiller jeg meg at det er luft, og går liksom å prøver å få rape, men så går det ikke. De få gangene jeg får det til, forsvinner det en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske kjent ut, har også ofte en tung klump i halsen. Hos meg er det luft, og jeg raper normalt aldri av meg selv så jeg må hoste det opp, i verste fall stikke fingern et stykke ned mot drøvveln... Det går bra her, for jeg er jo ikke kvalm lenger heller. Men den lufta i halsen gjør meg ganske uvel, så det hjelper veldig å få den opp. Det høres ikke så bra ut for det HØRES nærmest ut som jeg skal spy, men, men... det er jo ikke den verste plagen å ha...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da overhodet ikke engstelig av meg. Jeg koser meg med alt som har med graviditeten å gjøre. Og ikke har jeg opplevd noe som skal tilsi at jeg skal engste meg heller. Jeg har heldigvis ikke blødd og har ikke hatt sånn kjempevondt i magen. Selvsagt kjenner jeg at jeg er gravid da =) Men det er jo ikke noe å være redd for..? Og jeg bare gleder meg over at jeg kjenner livmora vokser, at jeg ikke lenger er så innmari kvalm, at det går lengre tid mellom hver hodepine og at magen vokser =) Og jeg gruer meg heldigvis ikke (ihvertfall ikke enda) til fødselen..

 

Jeg tror ikke HI her heller er så veldig engstelig av seg. Det virker ikke sånn etter de skriveriene vi har hatt oss i mellom ihvertfall =) Og vi ser jo av de andre svarene her at det er mange som har det sånn, uten å være helt sikre på årsaken til det. Jeg tror heller dette er et symptom på at vi er gravide jeg =) Uansett kan/bør/skal man snakke med legen/jordmoren sin dersom man opplever saker og ting som man føler er ubehagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Slike anonyme som skriver piss-svar gidder jeg egentlig ikke bry meg med ;-) MEN her har du svaret på HVORFOR jeg skrev dette innlegget:

 

Er ikke engstelig pga det, men når man har ubehag pga slikt hver dag og ikke får i seg mat så synes jeg det er greit å forhøre meg. Vet jo at den lille er avhengig av at jeg får i meg litt næring!

 

Ringte jordmor i dag jeg og hun kunne fortelle at det er lukkemuskelen i halsen som ikke lukker seg helt. Var ganske normalt blandt gravide.

Hun anbefalte meg å spise små måltid og tygge leenge på hver bit. Små, hyppige måltid som blir godt tygd var det rådet hun kom med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Hei, dette er litt på ettertid:/ men jeg lurer på om du har vært til lege/jordmor med "klumpen" ? Jeg er gravid, har vært ekstremt kvalm å spydd masse.. Jeg har i det sisste fått en liten irriterende klump i halsen/strupen som kommer å går. Blir redd det er strupekreft.. Men tenkte kanskje det kunne kommet av spying, da jeg noen ganger har provosert fram med fingrer for å få opp!

 

Anonymous poster hash: b112f...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...