Bellen^2 Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Bellenmannen har vært pjusk de siste dagene, og i dag dro han til legen. Stakkars lille gubben har fått kyssesyken! Jeg trodde dette var noen man vokste av seg i fortisalderen, men den rammer visst voksne gubber også. Det var en turnuslege som undersøkte han, og han kom egentlig ikke med så mye info, og gubben glemte å spørre, så nå sitter vi her og lurer på hvordan vi skal gå frem for å forhindre at Sebastian og jeg blir smittet. Er det noen som har hatt/kjenner til noen som har hatt kyssesyken med små barn i huset?
Fikk maibaby06 Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Forvillet meg inn her, så jeg er "ny" hehe. Jeg hadde kyssesyken selv i voksen alder, så det går an:) Smitter jo via spytt så han bør holde seg unna dere. Ikke no' klining;) Bør heller ikke dele glass eller bestikk. Jeg hadde kyssesyken som student, og bodde ganske tett med andre studenter. Ingen andre som ble syke:) Ble han sykemeldt? Jeg hadde kyssesyken i 2-3 mnd, men det tok vel 1-2 år før jeg var meg selv igjen:( Han bør ta det med ro nå. Viktig å ikke anstrenge seg!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. januar 2008 #3 Skrevet 11. januar 2008 Oj dæven, stakkars mann! Den skal være veldig kjip, og spesielt i voksen alder. Gubben min hadde den i slutten av tenårene, og ble helt slått ut. Høy feber i ukesvis og helt utafor, han husker lite av den tiden, bare bruddstykker. Ingen i familien ble smittet, men det er jo dråpesmitte så det er nok greit å holde guttungen litt unna. Kanskje lurt å ringe legen på mandag for å høre angående forhåndsregler. De kan jo være sammen, men ikke for nære vil jeg tro. Ingen nusser og susser....det gjelder deg også forresten. Det er vel en grunn til at den heter kyssesyken ;-) God bedring til Bellenmannen!
Bellen^2 Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. januar 2008 Hei og velkommen:) Han fikk bare sykemelding for i dag, men fikk beskjed om å bare ringe på mandag hvis formen ikke var bedre for så skulle de ordne med sykemelding fremover. Han er ikke i noen form nå til å være på jobb i hvert fall:( Ja det blir lite klinings her i gården fremover, jeg får vel begynne å strikke eller noe for å få tiden til å gå.........
Fikk maibaby06 Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Mulig det ikke er kyssesyken da, jeg hadde negative prøver i to uker før det ble konstatert kyssesyke. Var influensa-symptomer i en uke, og så ble jeg så dårlig at mamma og pappa nesten måtte bære meg inn på legevakten. Fremdeles uten utslag på prøvene. Orket etterhvert ikke å gå ut til bilen engang. Så viktig å ta det med ro! Men det er ulikt hvor hardt man får det, mange tror bare de er forkjølet. Hehe, strikking er fint;)
Millapril Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Huffameg! Stakkars mann, det er jo skumle greier og kan bli langvarig har jeg skjønt.. Har bare hørt om kjente som hadde dette som fortis og i russtiden, men vet ikke så mye om voksen alder. Håper på det beste, at dere klarer å unngå å bli smittet! Ønsker god bedring her i fra også!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. januar 2008 #8 Skrevet 13. januar 2008 Huff, kyssesyken er vel litt skumle greier også eller som kan sitte lenge i kroppen? Syke mannfolk er vel kanskje noe av det værste man kan ha hehe.... Hvordan går det med han?
Endelig ny spire i magen Skrevet 13. januar 2008 #9 Skrevet 13. januar 2008 Æsj æsj og atter æsj... så kjedelig at han har blitt syk. Dere har virkelig fåttkjørt dere litt etter at permisjonen din var ferdig... Jeg hadde kyssesyken når jeg var 16.... skikkelig kjipt. Jeg begynte på folkehøsskole da det fortsatt satt i kroppen (hadde positive prøver i flere mnd) Det jeg fikk beskjed om var å holde hånkler og tannbørster også borte fra henne jeg delt bad med ( tror egentlig ikke det smitter så lett...men men) Ellers får du kose deg med strikking og lite kyssing... Gi Bellemannen en stor god beding klem fra oss! Viktig at han tar kontakt med lege i morra hvis han ikke er noe bedre... det er lumsk sykdom som fort blusser opp igjen.......
måken og vesla Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Stakkar dere. Det er viktig at han får sjekket alt godt og at han tar det med ro. Jeg hadde det da jeg var 18/19. Var alvorlig syk i over en måned, men det hang i kroppen i nesten fem måneder. I tillegg til å ha gode hygienerutiner for å ikke smitte dere så må han ikke trene og ikke drikke en dråpe alkohol. Det er viktig å ta prøver av leverfunksjonen og holde seg unna både trening og alkohol til prøvene er fine igjen. Jeg kjenner folk som har blitt friske raskt og folk som har slitt i lang tid etter at de egentlig var friske. Så jeg krysser fingrene for at det går raskt over!
Bellen^2 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2008 Jeg skal overbringe takker fra bellenmannen for alle bli bra ønskene:) Jeg øyner et lite håp om at det kanskje ikke er kyssesyken han har fått allikevel! Formen hans er bedre, dog fortsatt veldig redusert. Jeg postet inne på skravle (ang unngå smitte) og der var det ei som kunne fortelle at mannen hennes hadde testet positivt på en hurtigtest, men hadde fått negativt svar fra prøvene fra Ullevål. Så nå krysser vi fingre og tær for at det bare er en veldig kraftig influensa eller noe sånt. Jeg har aldri sett gutten så syk jeg, han er jo aldri syk ellers, men nå lever vi i håpet om at han får en "friskemelding" på fredagen:)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Ja det krysser vi fingre og tær for og håper at han blir bra snart. For den strikkingen kan du jo virkelig ikke holde på med evig, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå