Gå til innhold

I Kina spiser de katter...(inspirert av annet innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det da ok med kattepels bare pusen er avlivet humant? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener NEI.. Men så kunne det ikke falle meg inn å spise katter heller, usj..

Skrevet

mat er mat. ett fett om det er hund, katt, esel eller en gris så lenge jeg ikke kjenner han/hun personlig

eneste jeg ikke spiser er kanin. det lovet jeg en venn på dødsleiet og det akter jeg og holde

Skrevet

Pels er ut! Man avliver ikke dyr kun for å kle seg i de! Mente du vi skulle eta katta og så kle oss i pelsen dens?

Skrevet

det er vel bedre og bruke pelsen en og kaste den når man alikevel skal spise dyret

Skrevet

Det er sjeldent det skinnet som blir brukt til klær....

Skrevet

Jeg mener ja!

Personlig kunne jeg aldri verken spist eller ikledd meg katt, men det er fordi jeg har katter som jeg elsker. Men jeg skjønner jo at om jeg f.eks. var kineser så hadde det nok ikke vært noe problem.

Det er jo faktisk ikke noe anderledes at vi spiser og bruker skinnet til kyr og sauer... Er bare snakk om kultur og tradisjon.

Skrevet

Vet dere hvordan kineserne avliver kattene de eter?

Skrevet

det er jo ikke logisk. når vi slakter kuer og storfe så bruker vi både kjøttet og skinnet.

hvorfor skal de ikke bruke begge deler på en katt når de i utganspunktet spiser katter?

ville du kjøpt en skinjakke av ku?

Skrevet

nei, men jeg vet hvordan spanjolene avliver griser, det er ikke serlig snilt (var ihvertfall ikke det den gangen jeg gikk på kjøtt fag) men stopper ikke og spise svin i spania forde.

nå tar hi forsovit forbeghold om at katten er avlivet humant

Skrevet

Jeg vet det var en avsporing, men nå eter vi heller ikke katter i dette landet da så da må det jo være lov å diskutere det litt bredt?

Skrevet

nei det har jeg ikke gjort. men det er jo ikke det vi snakker om. vi snakker om det og spise katter.

Skrevet

Og i Norge eter vi ikke katter....

Skrevet

ok om vi skal diskutere brett så syns jeg at det er greit og avlive dyr for og SPISE dem. mat er flott. om det blir igjen skin/pels så kan man bruke det

og avlive dyr utelukkende for pelsens del syns jeg ikke noe om

Skrevet

kansje vi brude begyne med det?

Skrevet

Jeg synes også det er greit å avlive dyr til mat og da bruke hele dyret når man først skal avlive det, MEN det må gjøres noe med hvordan dyret har det så lenge den lever OG med avlivningsmetodene!

Katter ville jeg ikke ha spist! Æsj, det byr meg i mot :(

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Vi eter nok som det er om vi ikke skal eta enda mer. Burde heller slutte å eta en og annen ting her i landet.

Skrevet

da er vi jo i grunn enige. (bortsett fra at jeg godt kan spise en katt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...