dodi sin Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 jeg lurer på om det er andre som har erfart problemer med innsovning over et døgn etter inntak av efedrin hostesaft? sønnenmin på 20 mnd. var så utrolig trett men bare lå og vred seg og gråt og kunne ikke sovne på formiddagsluren i dag. han fikk efedrin kl 19 i går kveld og har ellers sovet i natt. Ble så bekymret over dette. Noen som har sett det samme? Takknemlig for svar...
ashi og mamma Skrevet 12. januar 2008 #2 Skrevet 12. januar 2008 ja da det er helt sant .min lille r 16md gammel og vi brukte ca. 3 uker før og dt var dt samma. vi ble veldig glad når kuren var sluttet. lillen kunne ikke sove ikke bare på dagtid men på natta o .veldig slitsom. men lykke til og god bedring
*ale* Skrevet 12. januar 2008 #3 Skrevet 12. januar 2008 Dattra mi fikk efedrin i treårsalderen, og etter to doser gikk hun våken i to døgn, spinnvill!!! Så det får hun aldri mer!!!! Er en rimelig vanlig bivirkning hos barn.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 12. januar 2008 #4 Skrevet 12. januar 2008 Datteren min sover som normalt
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #5 Skrevet 12. januar 2008 Efedrin er jo et sentralstimulerende middel, som kan føre til hyperaktivitet og søvnproblemer. Opplyste ikke legen om det, eller apoteket....?
dodi sin Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. januar 2008 jo da jeg visste dette men trodde ikke den effekten satte inn etter 16 timer. Etter å ha sovet greit gjennom natten trodde jeg ikke han reagerte på den. Men det er visst veldig uforutsigbart og individuelt hvordan den virker på barn.
Gjest Skrevet 12. januar 2008 #7 Skrevet 12. januar 2008 Da Teodor fikk efedrin reagerte han ikke noe i det hele tatt, så det tror jeg stemmer bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå