Gå til innhold

Har dere ofte dessert etter middag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må svare ja........:-)

Enten oppkuttet frukt, evt. med kesam på, fruktsalat, hjemmelagde kompotter, kjeks og te - eller av og til sjokolade.........

Men når jeg tenker meg om, har vi nesten alltid noe søtt etter maten. (må bare legge til at det er i små mengder, ikke i "lørdagsstil".

Det smaker jo så godt etter middag, men jeg får litt dårlig samvittighet når vi har hatt noe som ikke er frukt.

Er det dårlig for blodsukkeret å ta noe søtt etter maten ? Tenker da f.eks på sjokolade eller kjeks, sjokoladepudding osv, og ikke frukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har aldri det!

men godt er det ja!

men vi er flinke til å ha smågodt og sjokolade på stuebordet i helegene på kvelden... hehe! er jo ikke bedre det akkurat...

Skrevet

Nei. det er svært, svært sjelden!

Skrevet

Nei aldri. Kanskje bare om vi har middagsgjester bare..

Skrevet

Så flinke dere er.......:-)))

Skrevet

har det nok 1-2 ganger i uken kan jeg tenke meg..gele med vaniljesaus er favoritten her

Skrevet

Nei, stort sett ikke - bare ved spesielle anledninger som jul, bursdager og en sjelden gang søndagsmiddagen. Men kjenner jeg som regel får et lite søt-sug etter middag...

Skrevet

Vi har det som regel når vi har middagsgjester.

Ikke ofte ellers.

Skrevet

Ca 2 ganger i året. Jule- og nyttårsaften....

Og kanskje en svært sjelden gang ellers.

Skrevet

Nei, aldri.

Men jeg har heller aldri lyst på noe søtt etter middag eller til kaffen.

Spiser kveldsmat i 22-23tida hver dag da, selv om middag som regel er i 18tiden:)

Men foretrekker vanlig mat:)

Skrevet

Nei, aldri...men vi tar litt frukt etter en stund feks druer, pærer, epler, mandarin:)

Skrevet

Hver søndag.

Skrevet

Søndagsdesserten er en bra tradisjon :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...