Gå til innhold

ang amming og flaskebarn........

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leser og hører så ofte at babyen henger ved puppen heele tiden, kankje hver time og sånn....

hva er det som gjør at flaskebarn ikke krever flaske like ofte?'

jeg har ikke ammet, og lillegutt fikk flaske hver 3 time, noen ganger med 2 timers mellomrom.

men er det liksom kosen? føler ikke flaskebarn at matstunden med flaske er kos da?

eller er det fordi mme metter mye mere enn mm?

bare lurer....

dette er ikke et skal man amme eller gi flaske innlegg eller noe sånt. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ulrik henger i puppen og lager koselyder..tror det er kosen ja..kevin var ikke slik og han fikk mme

Skrevet

Er nok hovedsaklig fordi mme metter mer, men kanskje også kosen/ kontakten.

Skrevet

Jeg har ammet hele veien, men aldri oftere enn hver 3. time *knis*

Skrevet

Litt usikker på hva spørsmålet ditt egentlig er jeg da :P

Men jeg fullammet småen i 5 mnd. Han fikk pupp hver 4 time fra dag 1. Hvilket han styrte helt selv. Jeg trang aldri å lage noe rutiner av slikt da det skjedde av seg selv.

Kosen får man vel uansett? Det er jo bare snakk om kroppskontakt mellom barnet og mor/far,,,

Vet ikke om mme metter mer enn mm igrunn. Trodde det var mer eller mindri likt. Er jo noen mødre som har "fetere" melk enn andre og sånn kanskje da.....

Skrevet

Urettferdig =/

Jeg har ammet opptil hver halvtime på ettermiddagen da de var små.

Skrevet

Iom. at jeg er litt feit, så er sikkert melka mi det og :-D

Skrevet

spørsmålet mitt var: hvorfor får de fleste mm barn pupp mye oftere enn mme barn får flaske....?

ja det er vel en blanding mellom kosen og metthetsfølelsen kanskje...

men litt å tenke på at sønnen min kanskje ikke har opplevd det som nærhet og kos :o(

selv om han har jo fått det på andre måter.

Skrevet

Har neppe så mye med "feithet" å gjøre. Begge mine har rast opp i vekt, og jeg har hatt "fløte" i puppen ;-)

Skrevet

barnet får nok like mye kos med flaske. Forskjellen er bare at h*n henger fast på puppen :P

Med flaske så får jo far også muligheten til samme nærhet som mor.

Helsesøster fortalte meg en gang at det viktigste var bare at barnet fikk kroppskontakt. Det kan jo lett gjøres uten pupp også :)

Jeg hadde også "fløte" i puppen :P

Småen her raste opp 450-500 g i uka de første mndene....

Skrevet

ja det er nok sant... er litt lei meg for at jeg ikke fikk ammet, men å ha en hengende fast i puppen timer i strekk, det må være slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...