flypapir Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Jeg er nå 5 uker på vei og litt småbekymret ettersom jeg mistet sist jeg var gravid. Så nå er jeg bare glad hvis jeg er litt kvalm og kjenner at bekkenet knirker litt... Nesten så jeg skulle ønske jeg var kvalm hele tiden. Samtidig er jeg såklart glad jfor at eg ikke er det! Litt ambivalent med andre ord! Andre som har det slik?
Sussa85 - snart 2? Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 Hehe... har det egentlig litt slik jeg og...tar alle sympt med takk.. bortsett fra den hæ**** bekkenløsningen som er på vei... Ellers har jeg gått ned 5 kg i vekt pga av kvalmen...og er GLAD for det!
flypapir Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Oj, det var mange kg. Får håpe det gir seg etterhvert... Plages du mye med bekkenet?? Hvor langt er du på vei? Jeg slet veldig mye sist, men da startet det først i uke 20. Denne gangen kjente jeg det før testet viste positivt... Gjør heldigvis ikke annet enn å murre enda, men er forberedt på noen tunge mnd...
Sussa85 - snart 2? Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Neida... jeg veier 82 kg og er 154 cm ... så om jeg går ned 10 kg gjør d INGENTING..hehe.. bare fint... men bør ikke gå ned noe særlig etter uke 20 tror jeg... Har plagdes i over en uke nå... småsympt 3-4 uker..men blitt skikkleig ille nå... presser så sinnsykt.. har grenni flere ganger i dag:( Tidlig md bl i uke 11-12 syns jeg..men fult mulig hører jeg... blæ.... Prob mitt blir å få legen til å ta meg seriøst..men nå klarer jeg jo nesten ikke gå når det står på som værst...så ... er i prkasis på barneskole med masse aktive unger..og har sletti mye denne uka!...huff... klem
flypapir Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2008 Usj, det er ikke kjekt. Er du i praksis gjennom høyskole? Jeg var i praksis sist jeg var gravid. Slet meg gjennom halve praksisen. Da fikk jeg den godkjent, også kunne jeg fullføre praksisen etter at jeg hadde tatt avsluttende eksamen. Gikk veldig greit. Ikke noe vits i å presse seg utover det man må, blir jo sjelden bedre dette bekkenet.... Og i barneskole er det jo veldig travelt. Jeg jobber en til en på en 7.klassing med adfersproblemer, og det kan være travelt!
Kuredu Skrevet 11. januar 2008 #6 Skrevet 11. januar 2008 Er i samme situasjon som deg HI! Jeg mistet også sist, så er mye mer bekymret nå enn jeg var i første svangerskap (har ei jente fra før). Men så lenge jeg kjenner kvalmen blir jeg litt roligere, for den hadde jeg ikke i det hele tatt da jeg mistet for 3 mnd. siden. Eneste er at jeg har hatt litt brun utflod et par ganger og da har panikken grepet meg. Men har ikke blødd noe enda, så håper på det beste! Må jo allikevel si at det er litt slitsomt å gå rundt kvalm hele tiden....isj.
mama73 m/tre søte små Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Hei du! Kunne ikke sagt meg mer enig. Jeg mistet tidlig i desember (8+1), og var veldig heldig å bli raskt gravid igjen (er nå 5+1). Hadde nesten ingen symptomer sist (bortsett fra ømme bryst), så er veldlig, veldig glad nå for at kvalmen har begynt å melde seg! Samtidig så skjønner jeg jo at det ikke er noe stas å være veldig kvalm, men er det det som skal til for å få et sunt svangerskap så er jeg det mer enn gjerne;-)
Sussa85 - snart 2? Skrevet 12. januar 2008 #8 Skrevet 12. januar 2008 Til Marte og tulla Er i praksis igjennom høyskole ja... 3 mnd praksis..og bare en uke overstått.. så dette kan bli både spennende og hardt:( gruer meg mest akkurat nå.. huff:(.. Det er slik til oss at om vi har mer fravær enn 20% må vi ta igjen hele praksisen.. så må snakke med dem på skolen om dette... Ja.. barneskole er kjempetravelt..unger overalt som må passes på.. men veldig koslig og da:) hehe... Sist uke fikk jeg det store spm: Hvordan blir baby laget?... HJELP..hehe.. Avfeide spm elegant.. det kan du spørre mamma om..hehe... må være mer forberedt neste gang tror jeg..
mamma82til2 Skrevet 12. januar 2008 #9 Skrevet 12. januar 2008 Hei, jeg føler akkurat på samme måte. og jeg har til og med fått et barn etter en sa. Er mye mer nevøs nå, vet ikke hvorfor, men kvalmen er det eneste som gjør at jeg føler meg gravid.
flypapir Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2008 Så godt at vi er flere! Er slitsomt å gå og bekymre seg, så jeg er glad for hver eneste dag som går egentlig. Teller dagene til jeg er over det tidspunktet jeg mistet og håper jeg senker skuldrene litt da... Heldigvis har jeg en myyye bedre følelse denne gangen, og det hjelper godt på! Lykke til jenter, dette skal vi klare!
flypapir Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2008 Har du sjekket at det er slik når du blir sykemeldt i praksisperioden også? Hos oss var det hverfall annerledes om man ble sykemeldt enn om man var borte fra obligatorisk undervisning... Håper det ordner seg for deg!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå