Gå til innhold

Hvor "hysterisk" er man på maten her i 3.trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at i 1.trimester var det helt totalforbud for det meste,og hysterien var total.. Dette fortsatte til en viss grad til 2.trimester.

Men hvor "nøye" er vi her inne egentlig? Er vi fortsatt i hat-modus på salamien og majonesen? Jeg merker iallfall at jeg er mer rolig når det gjelder mat.. Kanskje begynt å spise litt mer av det som her inne kalles "fy-mat" men som av legen og fødeavdelingen blir sett på som helt greit... Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stresser hvertfall ikke med maten =) Spiser salami og koser meg jeg =) Passer selvfølgelig på å ikke spise rått kjøtt, men det er stort sett det eneste =)

Men leser ikke bakpå ting jeg kjøper lengre for å sjekke om de er "ditten" eller "datten" =)

Skrevet

Spiser stort sett det jeg har lyst på jeg også, men holdt meg unna rakfisk i jula.

Skrevet

Jeg stresser ingenting, men holder meg unna sushi, rakfisk og røkt!

Min teori er at man blir mindre sunn og mindre fornuftig jo mer man bekymrer seg for det med mat. Bruk sunn fornuft så kommer du langt:)

Skrevet

Når man ser på antallet innlegg her på 3. tri om matrelaterte ting i forhold til hvor mange det er av den typen på 1. og 2. tri, så kan det vel virke som man slapper litt mer av mht maten etter hvert. Det har vel både med at vi nå har lært oss det vi trenger og vet hva vi kan og ikke kan/bør spise, har "vent" oss til å være gravide, og at vi nå er mer opptatt av andre ting - f.eks fødsel... :)

Skrevet

Så du spiser ikke røkt? Dvs ikke pølse,hamburgerrygg osv osv?? Hvorfor det? Det er da fult lovlig..

Skrevet

Jeg syns ikke jeg er "hysterisk" anngående man men jeg spiser selvfølgelig ikke mat som ikke er annbefalt å spise nå mens jeg er gravid.

Om noen andre gjør det får være opp til de.

Skrevet

Hvis du synes det er hysterisk å følge rådene fra Martilsynet og Sosial- og helsedirektoratet er jeg det. Jeg synes det faller minst like naturlig nå på slutten som i begynnelsen.

Å rette seg etter de rådene er jo bare småtterier i forhold til andre ting en "ofrer" som mamma/foreldre - særlig i småbarnsårene.

Og nei - jeg er ikke førstegangsfødende.

Skrevet

Jeg er sikkert en av de som blir kallet "hysterisk" :) Føler ikke selv at jeg er det, men følger de anbefalte rådene, som står på matportalen. Og det som Jm i tillegg har bedt meg om å være forsiktig med. Slapper fortsatt av mtp mat, føler ikke at jeg har stresset med noe i det hele tatt.

Vet hvå jeg bør, ikke bør spise, og velger blandt alt det andre som er "trygt" :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...