Lemis Skrevet 11. januar 2008 #1 Skrevet 11. januar 2008 Klarer bare ikke å bestemme meg om vi skal prøve å bli gravid nå 28 dager etter MA ( 16 uker på vei) eller vente til første mens kommer!! Bestemte jo oss først for å vente siden legen og flere andre anbefaler det, men er så utrolig utålmodig og tenker hver dag på å bli gravid igjen... Er spesielt fristende også når to av EL-testene siste uken har hatt en svak positiv strek:) Noen som har noen råd eller er i samme situasjon???
*gullungen med okt spire* Skrevet 11. januar 2008 #2 Skrevet 11. januar 2008 beklager men kjør på du du er kjempe fruktbar etter en abort..
Lemis Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2008 Hei! Jeg er egentlig ganske lett påvirkelig også jeg hehe:) Tror vi hopper i det gitt! Men hvis jeg er så heldig å bli gravid med en gang nå så kommer det første trimesteret til å være veeeldig skummelt... kommer ti å være livredd for å miste en gang til siden vi ikke hørte på legen som sa vi burde ventet til første mens kom...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. januar 2008 #4 Skrevet 11. januar 2008 Hei! Jeg mistet i MA i uke 19. Ble anbefalt å vente et par mnd før vi begynte å prøve igjen. Ventet til etter første mens, den kom etter 6 uker, før vi begynte på an igjen. Som du ser så er jeg i min 4 aktive pp nå, har blitt gravid to ganger på første forsøk tidligere, så jeg er nok vanligvis ganske fruktbar eller bare hatt flaks:-) Så jeg angrer faktisk litt på at vi ikke bare kjørte på med en gang..en er jo veldig fruktbar de første 6 ukene etter SA/MA. Vet om mange som har blitt gravid før de har fått første mens etter SA/MA og de har det faktisk gått bra med!! Vet at hvis jeg mister en gang til, så er det rett på sak etterpå!!! Det er jo ikke dokumentert at sjansen er større for å miste igjen hvis en blir gravid før første mens, hvis det hadde vært slik så tror jeg ikke at så mange gynekologer hadde gitt klarsignal før første mens. Dette er et tema de lærde strides om!!! Lykke til uansett hva du velger å gjøre!!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. januar 2008 #5 Skrevet 11. januar 2008 Det var akkurat slik vi tenkte også, vi hadde tenkt at det var vår egen skyld hvis det skjedde igjen, siden vi ikke hadde hørt på rådet fra legene, jeg tror også at jeg er mer mentalt klar nå en for 4 mnd siden hvis det skulle skje igjen. Tror kanskje jeg klarer å slappe mer av og ikke engste meg, men som sagt skjer det igjen så venter jeg ikke til etter første mens:-)
Lemis Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2008 Tenker på det også ja, at kanskje jeg kommer til å angre på at vi ikke bare prøvde igjen med en gang...hvis vi nå venter til første mens og jeg ike blir gravid.. Virker som det er en del det går bra med selv om de ble gravid igjen med en gang Er jo det at en har en dato og gå ut i fra ("første dag i siste mens") hvis en venter til mensen har kommet tilbake"). Leste ett eller annet sted også at en burde vente pga at slimhinnene skulle bli normale igjen... men det er jo ingen som har noe grunnlag for å anbefale å vente.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 Ja, tror at mye av grunnen til at de anbefaler å vente er at det er lettere å sette termin da. Har også lest dette med slimhinnene, men det er jo så utrolig mange det går bra med selv om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå