Gå til innhold

hvor mye av husarbeidet gjør mannen deres og

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte? som f.eks. sette på klesvask,brette klær,sette i oppvaskmaskinen og slikt? har hatt en del tenkeperioder nå og vet ikke om det er meg det er noe galt med eller om sambo rett og slett liker å leve i ett helvetes høl (sorry banningen) av ett rot. Jeg har bekkenløsning nå og sliter med å rydde++ er det for mye av meg å forvente at han da kan ta i ett tak? som i dag morges der han måtte vekke meg fordi han trengte hjelp pga han var så trøtt etter å ha jobba i natt.. (4 timer ca)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse husarbeidtrådane har vert hyppige i det siste. Dersom du får lite svar så kan du evt søke dei opp.

Eg synes absolutt mannen din skal ta i eit tak no. Det er ikkje ditt ansvar aleine å holde huset. Dåke bur saman som ein familie og då deltar alle.

Vanlligvis så deler me husarbeidet inn i antall timer. Den som er lengst på jobb gjer mindre heime. No for tida så er det eg som er travel utenom heimen, og då er det sambo som tar seg av huset. Han gjer alt, utenom storvasken på fredag som me har hushjelp til, og klesvasken som eg tar. Før var han travel og då tok eg mest.

I slutten på svangerskapet i sommar så låg eg på sofaen i ein måned, på grunn av premature rier og fare for tidlig fødsel, noe som kan samanliknast med din situasjon. Då gjorde mannen alt! Og det er slik det skal vera. Du har ein tilstand du må ta hensyn til, for deg og ungen, og dermed skal han som pappa ta seg av deg. Han er og gravid! Og denne perioden krever meir av han også, ikkje berre deg og din kropp.

Håper dåke finner ei løysing på det. =)

Skrevet

virker ikke som at han "ser" rotet.. han vasket for 4 dager siden hele stua men nå flyyyyyyyyter det klær her og masse rot. Jeg skulle gjerne hatt energi til å ta dette og må vel begynne snart.. har snuppa til avlastningshjem i helga så kanskje jeg får gjort litt,men han hjelper liksom ikke til (går jo mye fortere med hjelp også)..

Skrevet

Sambo er typen som ikke har noe imot rot, så han må bes om å gjøre ting. Jeg pleier bare å si at i løpet av dagen skal du ha tatt oppvaska, eller vaska badet eller hva det en er jeg vil han skal gjøre. Hender han må minnes på det . Men han gjør det ihvertfall uten masse sure miner.

Når jeg var gravid sist hadde jeg masse problemer med bekkenet og andre ting så da tok han seg av omtrent allt av husarbied og matlaging.

Når jeg ble i bedre form etter fødsel tok jeg litt over igjen og gjør mesteparten. Men han må alikevel ta noe av jobben. Jeg tar gjerne den daglige ryddinga og klærne. Mens han tar ting som støvsuging og vask av gulv. Jeg tar oppvaska og lager mesteparten av maten de dagene han jobber, og han har ansvaret for det de dagene han ikke jobber.

Ellers så sliter jeg med kvalmen (gravid igjen)igjen så han mater jenta var og skifter bleier når han er hjemme. Selv om det noen ganger betyr at han må stå opp av senga for å skifte på henne, så får han legge seg igjen etterpå.

Syntes det er fælt å vekke han sånn når han har sovemorra, men han klager aldri. Vi er jo enige om at jentungen skal slippe å ha mamma som står å brekker seg/kaster opp til å skifte bleie. Er jo lite hyggelig for jentungen.

Mannen min jobber kveld og kommer hjem i 1 tiden på natta stort sett, men står opp med henne på morran hvis ho har vært urolig på natta, slik at jeg får sove noen timer. Så legger han seg igjen når jeg står opp.

Skrevet

Han gjør ca halvparten av det som må gjøres, gjør som regel litt hver dag og helt uten at jeg sier noe. Ingen av oss har noe fast ansvarsområde, men merker det ofte blir til at jeg støvsuger, vasker bad og rydder til det er blåst og omtrent alltid lager middag, mens han er den som oftest ordner med oppvaskemaskinen, setter på vask, henger opp osv, rydder kjøkkenet og smårydder og vasker gulv. Tilsammen blir det da til at vi har det noenlunde rent og ryddig her størsteparten av tiden :-)

Skrevet

Altså han rydderofte og litt, mens jeg rydder ikke så ofte, men når jeg først rydder tar jeg alt på et rom slik at det er helt blåst.

Skrevet

Kjære deg, Nemi Isabella's mamma, jeg har lest endel av det du har fortalt om samboeren din og jeg får litt lyst til å filleriste han for deg;)

Makan til sløv og negativ fyr!

Virker ikke som om du har det noe bra i det forholdet, han trøkker deg ned, ser du det?

Skjønner at det er vanskelig når dere venter enda et barn sammen og at du ikke har noe særlig nettverk rundt deg, men jeg syns ikke du fortjener at han "herser" med deg.

Mulig jeg overreagerer nå, men det er mitt inntrykk.

Skrevet

Jeg er i permisjon med junior på dagtid og da lar jeg husarbeid være husarbeid og koser meg med ham. Når sambo kommer fra jobb, får han litt kvalitetstid med lillemann mens jeg setter over vask/oppvaskmaskin etc. Kveldsstellet med bading, tannpuss og eventyr tar vi ofte sammen eller bytter på. Vanlig hverdagsmiddag lager som oftest jeg, mens sambo disker opp i helgene.

Da jeg studerer ved siden av og sambo jobber en del, har vi kjøpt oss fri fra en del husarbeid ved å ha vaskehjelp. Vi er ganske rotete av oss begge to, så vi føler at har vi mer enn nok med å holde det noenlunde ryddig.

Vi har ingen fast fordeling av oppgaver, med unntak av at jeg styrer økonomien og holder styr på familiens avtaler, mens han tømmer søppel og bleiebøtta (jeg fikser ikke det siste). :)

Skrevet

Nei,du overreagerer ikke og du kan gjerne komme å si han ett par sannhetsord ! Hele situasjonen begynner å bli uutholdelig men hvor skal jeg gjøre av meg hvis jeg drar avgårde? jeg har EI venninne og nå har jeg endelig klart å slå "røtter" her etter å ha flyttet alt for mange ganger i løpet av noen få år.. Nå vil han flytte IGJEN (bombe) tilbake til østlandet men jeg har sagt at det blir uaktuelt for meg å flytte så kort tid etter at jeg har flyttet derfra (sommer 06). Her trives jeg og vet at jeg vil bo her i mange år fremover selv om jeg ikke har all verdens med nettverk. Har avlastningsfamilie her, Nemi går i barnehage som hu trives i og vi venter nr 2 . Nå vil jeg ha fred og ro på "baken" ..

han overskygger meg hele tiden og vil ikke høre på meg (dobbeltsjekker alt jeg sier..) så som sagt så har jeg vært mye i tenkeboksen men liker ikke utfallet..

Skrevet

Mer enn meg:) Men så pusser jeg opp en del for tida. Det gjør ikke han.

Stort sett likt, hadde ikke tillatt noe annet. I perioder gjør jeg mye mer, men da er det avtalt. Og omvendt. I eksamensperioder gjør han alt.

Jeg gjør alt som har med klesvask. Han liker det ikke, men så vasker han do/bad hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...