Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bader dere småttisene nå?

Sitter de selv i badekar/balje eller bruker noen badestol?

Vi bruker fremdeles denne badebananen, så stakkars Erica sitter ikke så godt. Den går til 72 cm, men da er det bra trangt også.. Men hun trives så godt i den. Men vi tenkte kanskje å kjøpe en sånn ring som man sitter i. Eller evnt noe annet lurt.

Noen som har noen gode tips til bading, så tar jeg gjerne i mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bader Benedicte i badekaret..... noen ganger setter vi henne også inne i dusjkabinette og lar henne sitte der og leke med vannstrålen....

Benedicte har badet alene i badekaret sinen august.

Skrevet

Siden vi ikke har badekar eller god plass på badet har vi en laaaaaang prosess med å bade småtten i balje på kjøkkengulvet. Han sitter selv og plasker og spruter (ned hele kjøkkenet til mamma). Sånn har vi badet han hele tiden, først så måtte vi holde han men nå sitter han jo helt fint selv (greit uansett å holde en hånd på han for de er jo så snare disse små). Det er enklere for oss å ta han med i dusjen, men da må han sitte på armen. Han tilter helt hvis vi prøver å sette han ned. Så for oss så blir det en kombinasjon av dusjing og bading for å holde skrotten rein:)

Skrevet

...... øh en liten skriveleif der.... gutten blir jo ikke rein (eller elg for den saks skyld) men ren:)

Skrevet

Her så har jeg tatt hele badebalja oppi badekaret (sparer vann :-) ) Og oppi badebalja har jeg antiskli der hun sitter så hun ikke fyker rett på ryggen :-) Fungerer kjempebra :-)

Har også lest om noen som bruker ikea stolen i badekaret, tar bare av beina, den gir jo en del støtte.

Har også sett at de selger sånne badestoler som er som en ring ungen sitter i....men her funker altså badebalja med antiskli supert

Skrevet

Her så bader Josefine i det store badekaret sammen med en av oss. Det har gått fint helt til nå, bare en liten undervannsepisode :)

Det er en slags antiskli i bunnen av karet, men vi har innsett at vi må få tak i en bedre antiskli matte. Bader henne ikke akkurat hver dag, så foreløbig går det greit.

Skrevet

Nå står Mia på alle fire (sikkert i mangel på fleksibilitet i ryggen). Hun krabber rundt, og sitter på knærne i badekaret. For tiden skal hun reorganisere alle antiskli-figurene i bunnen, det har jeg skjønt er viktig arbeid. Hadde hun hatt mykere rygg så hadde hun nok sittet på rumpa.

Jeg ville nok gått for den runde badestolen til Erica tror jeg (den ringen de sitter i). Jeg har hørt om andre som har kjøpt den og er veldig fornøyde. Det er fortsatt greit å ha de i en type stol så man slipper å holde de hele tiden. Men jeg så i dag at Erica begynner å sitte bra selv, kanskje hun snart klarer å sitte i karet? :-)

Skrevet

Hehehe nå lo jeg godt...synes jeg ser det. Store oppslag i morgen "ettåring ble reinsdyr i dusjprosess" ;-)

Skrevet

Joda, Eric sitter så fint selv og har gjort det en god stund. Men plutselig ser hun noe fint til feks venstre og da tipper hun til venstre.

Men den balje-greia som Samsyn nevner, skal vi jammen prøve. Har jo en sånn balje med anti-ski, så da blir det den ved neste bad.

Skal sjekke ut sånn badestolring også, vet at den er fin å sitte oppi

Skrevet

Ja her er hun også i badekaret sammen med en av oss enn så lenge. Men har tenkt å kjøpe antiskli og la henne prøve å sitte alene.

Skrevet

hei. Min sønn er 14 mnd gammel .Har til nå brukt en vanlig balje. Men nå sitter han i badekaret med sånne matter i bånn så han ikke sklir. helt topp .

Skrevet

Hei.

Vi har en slik badestol med sugekopper under, så den sitter godt fast i karet når gullet bader. Han bruker den stort sett bare når han bader sammen med storesøster, for da er det masse vann i karet og de liker å herje, så jeg holder meg litt på avstand (ellers blir jeg søkkvåt).

Men når han bader alene, så lar jeg ham ligge/sitte i karet selv, og har ca bare 15 cm med vann i karet. Da gjør han som Mia, reorganiserer sklifroskene (for det er de som synes) i karet.. Og det kan du tro er like gøy..

Men kan absolutt anbefale denne stolen. - Vi kjøpte vår på Babykos i Sandvika for 299,.-

Skrevet

Vi kjøpte også en slik badering med sugekopper under. Har brukt det noen måneder nå, og det funker veldig bra. Maja begynner også å sitte stødig, men som du sier, så kan de fort finne på å lene seg til siden eller bakover. Man må jo selvfølgelig følge med uansett, men man trenger ikke holde hele tiden når man har den ringen. Synes den er genial jeg! Vi kjøpte den i Sverige, men de har vel noe lignende på alle barneutstyrsbutikker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...